lichte koelvloeistof lekkage

Gestart door Schnappi, 27-03-2004 19:12:38

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

onder het rijden ruikt je soms een zeer lichte muffe lucht bij nader onderzoek bleek het een zeer kleine lekkage te zijn (voor bij hard rijden ;D)

als men voor de auto staat is het linksvoor het bij het motorblok

twee ijzeren leidingen en daartussen en slangetje van ongeveer 5 cm

deze is aan een kant helemaal wit (aanslag) en is vochtig

daaronder zie je een aluminium kap (heeft ook aanslag en vochtig) en daaronder zit de uitlaat

is dit gemakkelijk zelf te vervangen of niet??

is een volvo 850 t5

een kameraad van mij heeft precies het zelfde is dit ook een klein kwaaltje van de 850?

Reitse

Zal ik eens het gokje wagen dat je met een nieuwe slangenklem het probleem waarschijnlijk wel opgelost hebt? Misschien stukje leiding erbij...

mark20v

Als je een muffe lucht ruikt tijdens het rijden dan zou ik meer richting de kachelradiateur gaan zoeken. Heb je geen nattigheid in je auto??

mark 8)
Volvo separates men from the boys  

Schnappi

heb nog geen nattigheid in de auto, alleen dus  het slangetje van de leidingen die waarschijnlijk poreus is (daar lekt hij wat ) zie vorige verhalen

Edwin

Hoi T5red, ik hoop voor je dat het alleen maar een slangklemmetje is... Ik had ook iets lekkage linksvoor. Het oliefilter en een draagbalk waren telkens heel iets vochtig. Bleek koppakking te zijn €€€€€  :o Maar dat zul je misschien al wel eens gelezen hebben.
Nu lekt ie weer, maar nu is het ATF olie v/h stuurhuis, is ook kapot: €€€€  :o :-[ >:(  Wordt woensdag gemaakt....  Hoop dat het hier bij blijft! ::)
Is je auto nu verder helemaal zoals jij hem wilt en ben je nog bij de ANWB geweest om hem helemaal te laten checken voordat de garantie verloopt?

gr. Edwin.  8)