G3 ja/nee

Gestart door Pas_caL, 15-11-2010 11:59:31

Vorige topic - Volgende topic

Pas_caL

Hallo volvisten,

Kan iemand mij misschien antwoord geven op de volgende vraag?

Als ik een auto importeer uit italie met een LPI instalatie, wordt deze dan in nederland zondermeer G3 goedgekeurd? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Met vriendelijke groet,

Pascal Boersma.
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

-D©©©L-

zondermeer ? Nee.

Een "G3" subsidie verzoek moet ingediend worden via een erkende inbouwer waarbij deze een homologatie verklaring van de fabrikant van de LPG installatie moet bijvoegen. Vialle doet dat niet snel voor wagens uit het buitenland, soms is het zelfs onmogelijk (installatie ouder dan 2002). Met het inbouwen van een nieuwe LPe en een welwillend inbouw bedrijf kan het echter wel.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 15-11-2010 12:06:35
Met het inbouwen van een nieuwe LPe en een welwillend inbouw bedrijf kan het echter wel.

Hoe noemde jij dat ook weer?.
O ja: een economisch misdrijf.  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 15-11-2010 12:10:12
Citaat van: -D©©©L- op 15-11-2010 12:06:35
Met het inbouwen van een nieuwe LPe en een welwillend inbouw bedrijf kan het echter wel.

Hoe noemde jij dat ook weer?.
O ja: een economisch misdrijf.  ;D

Nee, nee.
De rest van de zaken kan volgens de letter van de wet gezien worden als universeel materiaal. (slangen, leidingen, drukregelaar, tank etc etc). Alleen de LPe met zijn programmering is bepalend.
Als je zou proberen om bijvoorbeeld G3 icm een 1992 850 aan te vragen heb je een potentieel probleem.

Met welwillend bedoel ik dat er bedrijven zijn die niet zitten te wachten op dit soort verzoeken. Simpelweg omdat er weinig mee te verdienen is. De huidige crisis bij de inbouw bedrijven help hierin wel.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 15-11-2010 19:36:15
Alleen de LPe met zijn programmering is bepalend.

Dat is wat ik bedoel Marco.
Je kan er wel een G3 computer instoppen, maar als de rest van het (oudere) systeem er niet op voorzien is, heb je daarom nog geen G3 systeem.
Iedereen die het tegendeel hier roept, wil écht niet alle mensen, die op deze manier 'bedot' zijn, hun geld terugbetalen... dat weet ik wel zeker.  ;)

Rob850turbo

Citaat van: Pas_caL op 15-11-2010 11:59:31
Hallo volvisten,

Kan iemand mij misschien antwoord geven op de volgende vraag?

Als ik een auto importeer uit italie met een LPI instalatie, wordt deze dan in nederland zondermeer G3 goedgekeurd? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Met vriendelijke groet,

Pascal Boersma.

verschillende geimporteerd , uit duitsland ed  maar de rdw zet er g2 bij en geen G3

Pas_caL

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik had zo de hoop dat LPI het verschil zou maken, maar helaas. Dan kijk ik gewoon binnen de grenzen.

Groeten,

Pascal Boersma.
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...