Handleiding Koppakking vervangen

Gestart door BoudewijnB, 17-11-2010 20:06:51

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Hahaha, meneer de Framboos  ;D
Maar goed, met "durf" doelde ik daarop, want in France ben je de l*l als ze je staande houden.
Nogmaals succes, je pakt het iig voortvarend aan.

BoudewijnB

ja het neemt zeker risico's met zich mee... Bedankt voor jullie bezorgdheid en excuses voor de risico's van mede weggebruikers. Ik ben nu nog een beetje een jonge hond die avontuur opzoekt, maar een beetje wijze raad om er bewuster in te staan is altijd welkom hoor:)

Citaat van: LPGLE op 18-11-2010 21:29:25
Denk je eraan als je de nokkenassen los hebt , dat je dan het beste de hydro stoters in een olie badje kan wegzetten ;)
Voorkomt leeg lopen . En het scheelt nare langdurige tikken als je hem weer zou kunnen gaan starten  .
Goed,bedankt voor de tip. Ik heb nog geen idee hoe deze er uit zien of bevestigd zitten, maar ik ga mijn verassingspakketje morgen uit pakken. Gewoon motorolie toch? Of hydroulische olie? Kan ik ze ook hervullen/verversen?

Groeten!

LPGLE

Citaat van: BoudewijnB op 19-11-2010 17:50:46
ja het neemt zeker risico's met zich mee... Bedankt voor jullie bezorgdheid en excuses voor de risico's van mede weggebruikers. Ik ben nu nog een beetje een jonge hond die avontuur opzoekt, maar een beetje wijze raad om er bewuster in te staan is altijd welkom hoor:)

Citaat van: LPGLE op 18-11-2010 21:29:25
Denk je eraan als je de nokkenassen los hebt , dat je dan het beste de hydro stoters in een olie badje kan wegzetten ;)
Voorkomt leeg lopen . En het scheelt nare langdurige tikken als je hem weer zou kunnen gaan starten  .
Goed,bedankt voor de tip. Ik heb nog geen idee hoe deze er uit zien of bevestigd zitten, maar ik ga mijn verassingspakketje morgen uit pakken. Gewoon motorolie toch? Of hydroulische olie? Kan ik ze ook hervullen/verversen?

Groeten!
Gewoon motorolie .

Dit is een hydraulische klepstoter:  ( van een opel toevallig , maar idee is hetzelfde , Google)

Deze op de foto ligt op z'n kop , normaal kijk je tegen een vlak geheel aan .

BoudewijnB

aha, dank je, ik heb ze van boven wel gezien, maar had er nog niet direct op gerekend dat deze ook uit de kop moesten.

Bedankt

LPGLE

Je moet dus eerst de distributie op tijd zetten , en verwijderen .

als jij het kleppendeksel los haalt , komt alles vanzelf los .

BoudewijnB

goed, duidelijk :) Ik ben al bezig een ditributiepouliesleuten te fabriceren ;)