aantaal klusjes aan de v40 diesel van mijn broer.....maar wat.

Gestart door Jaco S, 23-11-2010 19:10:13

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Jack v op 24-11-2010 10:17:04
de klep verandert volgens mj niks aan het roet gehalte alleen aan het no2, roet word opgevangen door een filter/katalysator

Ik weet niet hoe het bij de V40 is, maar bij de 850 en de x70 classic is geen roetfilter aanwezig en wordt het roet vrolijk de uitlaat uit gegooid.

Ik dacht dat de EGR klep de uitlaatgassen nogmaals de motor in stuurt, zodat de motor sneller op temperatuur is en daardoor eerder aan de emissie eisen voldoet.

De uitlaatgassen gaan niet alleen door de klep,
maar gewoon door het uitlaatspruitstuk.
Als de klep verwijderd is, gaat er niks meer terug de motor in, waardoor de roetuitstoot alleen maar minder wordt.

Jaco S

Jaco S

Als ik het zo gelezen hebt op het forum kan je hem idd dicht maken. Alleen zou er wat in de computer aangepast moeten worden.

elianmars

Citaat van: Jaco S op 24-11-2010 15:32:41
Als ik het zo gelezen hebt op het forum kan je hem idd dicht maken. Alleen zou er wat in de computer aangepast moeten worden.

Als ik deze post http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45760.msg931152.html#msg931152 lees, krijg je geen foutmelding o.i.d. en hoeft er niks aangepast te worden.

Het is sowieso gewoon te proberen. Even een plaatje er tussen schroeven, dan zie je snel genoeg of er wel of geen foutmelding verschijnt.