Portier niet te openen met sleutel

Gestart door Ibanez, 12-10-2010 19:51:38

Vorige topic - Volgende topic

Ibanez

Aangezien ik in de historie van het forum nog niet een eenduidig antwoord heb kunnen vinden, er maar eens een nieuw onderwerp aan gewaagd:

Het portierslot van mijn S70 krijg ik niet open of op slot met de sleutel. Het valt mij wel op dat deze niet 'van harte' draait met de klok mee; dat wil zeggen: niet een volledige kwartslag. De kofferbak is met de sleutel wél te openen.

Niet zo'n fijne combinatie met een deadlock-functie. Ik zie het ooit een keer gebeuren dat de accu het begeeft en dan zou ik niet weten hoe ik in de wagen kan komen. Een soortgelijke ervaring in het verleden met een andere Zweed heeft me al eens in een dergelijke situatie gebracht. Voordeel daarbij was dat je het zelf in de hand had om de deadlock-functie te gebruiken door nogmaals op 'lock' te drukken op de afstandbediening.

Maar voor zover ik op de hoogte ben kun je deze functie bij de S/V70 niet handmatig 'uitzetten'. Klopt dat? En: is de achterbank in een dergelijke situatie te ontgrendelen en dus om te klappen vanuit de kofferbak? Dat zou al een hoop schelen. Iemand bekend met dit euvel?

mevita

heb je maar 1 sleutel anders probeer je reservesleutel eens, spuit eens wa wd40 in je slot,

gr mevita

niwesa

Zelf denk ik dat het stangetje van je cylinderslot niet goed gemonteerd zit. Werkt de knop in je portier om de deuren te vergrendelen wel?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

francois

rotzooi zand ,stof enz in je slot spuit er eens wd in

wordt al eens aangeven

gr