betekenis A7 foutcodes?

Gestart door gossekal, 14-11-2010 10:00:21

Vorige topic - Volgende topic

gossekal

laatst heb ik mijn b5234ft uit laten lezen en heb de volgende codes te voorschijn weten te halen.

A7 122
sensortijd motortemp te lang

A7 113
open verbinding brandstofsensor

A7 132
toerental sensor signaal ontbreekt

maar nu is het mij niet duidelijk wat er dan defect is.
kan iemand mij vertellen wat ik moet vervangen alvorens hem weer te resetten??

cas

je hebt de codes.... dus resetten kan. zie je snel genoeg of ze weer terug komen, of dat het nog oude opgeslagen codes zijn. wat ging er aan vooraf? lampjes branden? of rijproblemen?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

gossekal

na het uitlezen is ie gereset. en het lambda lampje sprong vrijwel direct weer aan. (was ook aangegeven bij het uitlezen, maar ging er al vanuit dat die stuk is)

en de problemen die de motor geeft zijn gerelateert aan een defecte LS; hoog verbruik (13.4) en een slecht stationair draaien. hij blijft het toerental naar boven bijstellen dus na een tijdje voor het stoplicht draait ie 1500 rpm ipv 800

thuur

Je lambda lampje geeft geen codes in A7 hoor..

Gr 8)

gossekal

Citaat van: thuur op 14-11-2010 12:10:48
Je lambda lampje geeft geen codes in A7 hoor..

Gr 8)

dat vermoeden had ik al. de lambda geeft een 232 code, maar ik denk dat dat veroorzaakt wordt door een defect wat de A7 foutmeldingen aangeven.

heb alleen geen idee wat dat dan is, dat is dus ook de vraag

thuur

Ah, dat klinkt al logischer.. Dat zou de krukassensor kunnen zijn idd.

Gr ;)

gossekal

zowel lambda als krukas sensor zijn samen met een grote beurt vervangen.

ik neem aan dat het systeem daarna weer gereset moet worden om goed te werken?
lampje van de lambda blijft namelijk nog branden!

zo ja is er iemand die daar de aparatuur voor heeft en die de aankomende week 's avonds een keertje tijd heeft? (liefst omgeving haarlem)

thuur

Citaat van: gossekal op 24-11-2010 17:09:58
zowel lambda als krukas sensor zijn samen met een grote beurt vervangen.

ik neem aan dat het systeem daarna weer gereset moet worden om goed te werken?
lampje van de lambda blijft namelijk nog branden!

zo ja is er iemand die daar de aparatuur voor heeft en die de aankomende week 's avonds een keertje tijd heeft? (liefst omgeving haarlem)

Resetten doe je om de (oude) foutcodes te wissen. Zolang het lampje brandt is er een actuele storing. Ik adviseer je te resetten, een stukje te rijden en dan te kijken welke codes terugkomen.

Gr ;)

mevita

daar is ie weer, de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen kan ook nog wel eens de oplossing zijn,

gr mevita