Vibreren van het stuur 1e versn. en achteruit.

Gestart door VelshedaV70, 29-03-2004 23:51:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VelshedaV70

Als ik in de eerste versnelling optrek op achteruit rij dan trilt mijn stuur behoorlijk. Bij 140.000 nieuwe koppelingsplaat. Ging het 5000 km beter en vervolgens weer trillen als een rietje. Betreft V70 2.5-10v bj. 1997 200500 km

Frankyfire

meer gas geven, die van mij trilt ook als je dat niet doet.

zorno

ja idd

wagen stuttert wat bij langzaam vertrekken , denk dat er wel veel zijn bij wie dat is meer gas geven en koppeling sneller laten opkomen ....
in welke mate bepaal je zelf uiteraard 

Freulig

meer gas.
Koppelingen zijn wat eigenaardig. Houden best vol, maar zijn eigenaardig. En met wat meer gas hoor je ook dat zagende k..geluid niet.

The Duck

Iets meer gas geven koppelingen van een Volvo schijnen sterk te zijn maar weinig subtiel  :eusa_pray:
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

Enno

bij mij vibreerde alles....bij het wegrijden....bleek een slag in het vliegwiel te zitten...en daardoor drukgroep bijna defect & een kantelend druklager...meer gas zorgde inderdaad voor het elimineren van vibraties...een lange rit zorgde daarna voor nog meer vibraties.

prometheus@v70

Sounds familiar!

Ik heb het echter alleen in 4de en 5de versnelling bij toerental tussen 2000-3000 rpm. Stuur begint dan (licht) te trillen. Als ik dan vervolgens mijn koppeling intrap is het trillen meteen over ( remmen,banden en overig wat het trillen kan veroorzaken lijkt mij dan uitgesloten).

Opmerkelijk is dat bij goede wind mee ik er geen last van heb.Echter bij heuvel op of flinke tegenwind weer wel. Ik verdenk dan ook mijn koppelingsplaat.Deze is nog niet vervangen en zit er dus alweer een goed 250k km in.Iemand een andere suggestie om dit probleem te tacklen??

THX,


prometheus@v70

Niemand??

Iemand any idea waar ik het moet zoeken.Idd meer richting koppelingsplaat of drukgroep of meer richting aandrijfassen?

Thx,

thuur

Citaat van: prometheus@v70 op 19-07-2007 09:33:46
Ik heb het echter alleen in 4de en 5de versnelling bij toerental tussen 2000-3000 rpm.

Weet je zeker dat het niet snelheidsafhankelijk is?

Lijkt er op dat als de auto echt moet werken (hoge snelheid -> vaart maken) dat ie gaat vibreren. Ik verdenk niet je koppeling, maar eerder aandrijfassen (homokineten) oid, maar je zult iets specifieker moeten zijn en de klacht heel nauwkeurig omschrijven.


Gr ;)

prometheus@v70

Thuur, de vibraties en trillingen zijn niet afhankelijk van de snelheid maar treden in alle versnellingen op tussen de 2 en 3000 toeren.Echter is het natuurlijk wel zo dat het in 4 en 5 veel meer opvalt omdat je dan juist veel in dat toerengebied rijdt.In de eerste 3 versnellingen trek je "sneller"door het gebied van 2-3000 toeren en daardoor is het dus veel minder merkbaar, je voelt echter wel de trillingen zodra je in het gebied van 2 - 3000 toeren rijdt in die versnellingen

Wat ik ervaar zijn trillingen in mijn stuur maar ook het gaspedaal trilt lichtjes mee.Heuvel op wordt het erger ( de motor moet er dan aan trekken) en heuvel af ( of goede wind mee) heb ik nergens last van.Het probleem doet zich zowel op benzine als gas voor.Op het moment dat de koppeling ingetrapt wordt is het probleem weg.

Het lijkt er ook op dat wanneer de airco aangeschakeld staat en in rij in 5 in het toerengebied van 2-3000 toeren dat de trillingen en vibraties dan erger worden.Dit zou aangeven dat de motor te veel moet werken om de auto op snelheid te houden.Auto is voor de rest prima en loopt mooi.Topsnelheid en acceleratie zijn normaal.Koppeling slipt niet oid

Hoop dat je mij hiermee kan helpen!!


thuur

Ok, als je de koppeling intrapt is het weg. Dat sluit banden, stuurkogels, wiellagers, remmen en velgen al uit. Zit dus duidelijk in de aandrijving (draagarm, fuseekogel, as, homokineet, motor, bak).

Is het een diesel of benzine eigenlijk?

En als je nu eens in de 3 dezelfde snelheid maakt als normaal in de 5 met 2-3000 toeren? Is het dan minder/weg?


Gr ;)

prometheus@v70

Is een bi-fuel.Nog even een opsomming

-Trillingen in stuur en gaspedaal
-Alleen tussen de 2000-3000 toeren
-Treedt op in/bij alle versnellingen
-Zowel op lpg als benzine (even erg)
-Trillingen zijn weg bij het intrappen van de koppeling
-Wordt erger naarmate de motor bij gelijkblijvend toerental harder moet werken ( cruisecontrol heuvel op)
-Wordt erger naarmate de motor bij gelijkblijvend toerental harder moet werken ( Airco aan)
-Versnellingspook trilt niet

Auto loopt voor de rest goed,normaal verbuik/stationait/topsnelheid en acceleratie.


prometheus@v70


thuur

Hoe is het met de motorrubbers gesteld?

Hoor je iets tikken met raam open, half insturen (1 van beide kanten), rustig gasgeven op een parkeerplek?


Trillen in gaspedaal is niet relevant. Moderne auto's hebben drive by wire, onze oude hokken moeten het doen met een mechanisch verbonden gaskabel tussen pedaal en gasklep. ;)


Gr :-\

prometheus@v70

Thuur, er tikt wel wat maar ik dacht dat meer mijn drukgroep was. Moet ik op de parkeerplaats rustig gasgeven en een grote cirkel rijden met raam open? Kan ik op een andere ook de motorrubbers testen (visueel?)

Uit de reactie's merk ik wel op dat de koppelingsplaat en drukgroep niet als hoofdverdachte worden gezien.