Automaat: T-5 wil moeilijk achteruit

Gestart door --BUMP--, 21-12-2010 14:49:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

--BUMP--

Hoi allemaal,

De laatste tijd doet zich een probleem voor bij mijn 850 T-5 automaat. Als ik achteruit wil en de automaat dus in R zet, dan voel ik de automaat wel schakelen in de juiste versnelling, maar hij 'kruipt' niet achteruit.
Hij blijft dus gewoon stilstaan. Geef ik voorzichtig gas bij, gebeurt er nog steeds niks, tot.....na een seconde of 10 de automaat toch 'pakt', na wat lichte trillingen. Vervolgens lijkt het alsof er niks aan de hand is en kruipt hij vanzelf achteruit.

Wat is er aan de hand? Automaat inwendig stuk? Loop ik nu het risico dat de andere versnellingen hetzelfde gedrag gaan vertonen?  :-\

Auto heeft nu ongeveer 320.000 km gereden, vorig jaar heb ik tot twee keer toe de automaat gespoeld met verse ATF.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

sjarrel2


--BUMP--

De foutcodes hebben volgens mij geen betrekking op dit probleem.
Ik krijg code 1-4-3 (kickdowncontact sluiting of iets dergelijks; die zit er altijd al in) en 3-2-3 (lock-up die soms niet inschakelt).

Volgens mij staan die codes verder los van het probleem. Iemand een idee?

Jacky B

Dit is het begin van het einde.(ervaring)  Is het nog de eerste bak?   Ik had er onlangs ook weer een x eén, gewoon andere eronder.

Mocht je interesse hebben, ik heb er nog éentje, stuur maar een pb'tje. Ik heb nog een T5 met kapotte aut. bak, maar ik begin er niet meer aan.

--BUMP--

Begin van het einde? Bij mijn weten is het nog de eerste bak die erin zit.
Het gekke is dat de rest van het schakelprogramma gewoon perfect werkt..... ???

Maar hoe lang kan het nog duren voor ie de geest geeft? Ik heb nu namelijk niet ff 1500 euro liggen voor een bakrevisie  :-\