Vraag

Gestart door Red Devil, 25-11-2010 21:29:48

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Bij mijn 70 2.5D uit 2000 zit aan de linkerzijde van de radiator een vette aanslag. deze aanslag zit bij het uiteinde van de kunststof buis die vanaf het inlaatspruitstuk naar de voorzijde van de auto loopt.

Kan iemand aangeven wat dit is.

Ik hoor het graag.

Gr.
Ted

elianmars

Is dat niet de intercoolerbuis?

Een foto zou het wat duidelijker maken.

Red Devil

Deze buis zit met een slangkleom op het uiteinde van het inlaatspruitstuk en loopt door naar links voor naast de radiator. Het lijkt mij een luchtinlaat of iets dergelijks. Hij is niet aangesloten op het filterhuis.
Zie de foto in deze link. De buis die ik bedoel zit ter hoogte van de O. Daar zie je ook de slangklem zitten.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36879.0.html

Gr.
Ted

ik-rol

Ik heb er niets zoveel verstand van, maar boven de rode gemarkeerde O zat op de foto vroeger de EGR. Vanuit de EGR wil wel eens vette troep lopen (olie gemengd met dieseldeeltjes denk ik). Misschien is dit gedrupt en op de plaats gekomen die jij beschrijft.

ik-rol

Red Devil

De buis die ik bedoel begint bij de O van volvo. Voor de slimmeriken onder ons de tweede O ;D.

Er loopt inderdaad een olieachtige substantie doorheen (minimaal). Verbruik van de auto is minimaal. Er hoeft tussen oliewissels door (20.000 km) niet te worden bijgevuld.

Gr.
Ted

Henk855

Aanzuigbuis: Waarschijnlijk een goed vervuild systeem door de EGR waardoor roet en vetdelen tussen de aluminium buis en slangemklem naar buiten komen.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Red Devil

Daar was het inderdaad ook vuil maar het meeste vet en vuil zit aan de linderzijde van de radiator, aan het einde van de buis.

Wat is dit voor troep en is deze buis eenvoudig te verwijderen.

Gr.
Ted

tackle

nou, ik ben wel eens bezig geweest om mijn vw 2.5 tdi te ontdoen van EGR vuil. In de buis is eigenlijk alleen mechanisch schoon te maken. Ik heb m uiteindelijk laten stralen.Uitwendig vuil lijkt me een klus voor dasty, of een litertje diesel.

Red Devil

wat is eigenlijk het doel van deze buis? Hij gaat voorbij aan het luchtfilter!

gr
Ted