turbo bougies in 2.5 10v?

Gestart door jortg, 26-11-2010 22:34:14

Vorige topic - Volgende topic

jortg

En hij loopt inderdaad prima op turbo bougies. Bedankt allemaal.

thuur

Citaat van: Misha op 27-11-2010 09:23:59
Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2010 22:39:34
Ze passen wel, maar mogelijk is de warmtegraad verkeerd (te koud).
Dat kan problemen geven met vervuiling van de bougie en stationair loop van een koude motor.
Veel schade zal het niet geven, hooguit wat overlast. Ik zou het gewoon doen, je hebt ze immers al.

Dit lijkt me het enige zinnige antwoord.

Alsof jij met iets minder dan perfect genoegen neemt... :eusa_think:

Nee, dan lijkt me dit zinvoller:
Citaat van: Vulk op 27-11-2010 08:15:15
Als ze nieuw zijn zou ik ze gewoon verkopen op het forum.
Met dat geld de goeie kopen en met  de winst nog een pint gaan drinken.

Of je winst maakt maakt nog niet eens zoveel uit. Er zijn dan 2 mensen tevreden.

Gr 8)

Misha

Citaat van: thuur op 27-11-2010 15:17:41
Citaat van: Misha op 27-11-2010 09:23:59
Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2010 22:39:34
Ze passen wel, maar mogelijk is de warmtegraad verkeerd (te koud).
Dat kan problemen geven met vervuiling van de bougie en stationair loop van een koude motor.
Veel schade zal het niet geven, hooguit wat overlast. Ik zou het gewoon doen, je hebt ze immers al.

Dit lijkt me het enige zinnige antwoord.

Alsof jij met iets minder dan perfect genoegen neemt... :eusa_think:
;D

Ook waar.

Ik zou ze er waarschijnlijk toch inschroeven, dan extreem gefixeerd blijven en ze er twee weken later weer uithalen en non-turbo's inschroeven ja.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

Citaat van: HanV70 op 27-11-2010 13:16:13
Sinds 2005 beveelt Volvo een bougie aan met twee massa electrodes voor de niet turbo modellen. Bij het merk Bosch zijn er inmiddels al bougies met vier massa electrodes te koop. Belangrijk is de afstand tussen de kern electrode en de massa electrode.
Bij een  bougie met één massa electrode kan deze dikker zijn dan een bougie met meerdere massa electrodes, bij turbo's met hogere druk en hitte worden daarom bougies met maar één massa eletrode aanbevolen.
Bougies aanbevolen voor een turbo motor in een niet turbo motor kan dus geen kwaad.

Warmtegraad is belangrijker dan 4 of 400 massa electrodes twinspark splitspark etc etc.

Een koudere bougie dus met een hoger warmte getal voert de temperatuur sneller af als
een bougies met een lager getal... een B9 is dus kouder als een B7..
Een B7 heeft dus minder warmte geleiding als de B9 die de warmte sneller afvoert.

Theoretisch gezien zal het spul wat lekkerder draaien en lopen met een B7 maar
voor de pedaal ridder zal de B9 het wat beter uithouden.

Dit heeft te maken met de ontbrandings temperatuur van de motor en en scheelt ook wat met koude start, staionair loop en vervuiling van de motor. Liever een bougie die iets te koud is als iets te warm als je wilt gaan experimenteren.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!