Richard's S70 2.5T **EINDE PROJECT..!!**

Gestart door Richard850, 30-05-2010 12:43:57

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Je hoeft ook niet persé voor onderhoud om je garantie te behouden.. bij Ford zit in het zelfde boekje ook een carrosseriecontrole gedeeldte. Als je daar ieder jaar netjes even naar laat kijken is er niets aan de hand.

BTW.. ik heb een TDCi115pk..  die is snel en heel stil.. De TDDi is idd erg rumoerig, maar vergis je niet.. hij is er in 75pk en 90pk. Die eerste is super traag! Die tweede is best vlot.. De bakken zijn alleen ook minder dan die van de TDCi. Je moest eens weten hoe vaak ik er over denk om ook privé een Focus te kopen..  :eusa_shifty:

verron

Citaat van: Sem op 08-11-2010 16:26:48
Je hoeft ook niet persé voor onderhoud om je garantie te behouden.. bij Ford zit in het zelfde boekje ook een carrosseriecontrole gedeeldte. Als je daar ieder jaar netjes even naar laat kijken is er niets aan de hand.

BTW.. ik heb een TDCi115pk..  die is snel en heel stil.. De TDDi is idd erg rumoerig, maar vergis je niet.. hij is er in 75pk en 90pk. Die eerste is super traag! Die tweede is best vlot.. De bakken zijn alleen ook minder dan die van de TDCi. Je moest eens weten hoe vaak ik er over denk om ook privé een Focus te kopen..  :eusa_shifty:

Heb zelf een 90 pk gehad en je kan zeker wel vlot mee rijden als je hem maar op toeren houdt. Het is absoluut gen VAG TDI die kracht heeft in een véél lager toerenbereik en daardoor veel sneller oppakt.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

arjen850

Citaat van: Sem op 08-11-2010 14:57:36
Citaat van: elianmars op 03-11-2010 21:57:29
Citaat van: BOV op 03-11-2010 15:51:35
Citaat van: arjenT5R op 03-11-2010 15:16:10
legt er aan natuurlijk veel in de stad rijden enzo dan zit je er zo aan hoor...
maar de auto is al verkocht dus we kunnen hem slechts veel plezier wensen met de frod  ;D

Aan die auto kan ie ook aan het klussen blijven...  :D met name de roestranden onderaan de deuren, kofferklep e.d. zijn
leuke klusjes... :P

Ik heb vier jaar lang een Focus gereden (nieuw gekocht in '99) en nooit een spatje roest gezien  :eusa_think:

Is ook een opmerking van lik me reet... Focus is gewoon een super auto.. zeker techisch, maar er is een hele serie waar er roest ontstaat bij de velsranden van de portieren. Daar is in de fabriek een verkeerde kitlaag in aangebracht. Sommige zijn idd echt heel erg. Vooral de eerste serie tot 2001. Er zit 11 jaar carrosseriegarantie op z'n wagen en als de auto altijd netjes bij de dealer is geweest voor zn carrosserie controle vervangen ze alles onder garantie. (of reparatie)

Dit probleem komt bij veel merken voor... VW en vooral Mercedes is drama. Mijn Focus is van 2002 en heeft geen spatje roest. Zaaie auto, maar super betrouwbaar en heerlijke rijeigenschappen.

Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk..

Hmm jou focus loopt zeker niet op gas? Want dan is er bijna geen waardelozere auto te bedenken.. Heb net een focus van 2002 van de sloop gered.. Ook op gas, kop na 87000!!!! finaal aan barrels :eusa_wall: Kom ik bij de dealer, informeer naar een nieuwe kop zegt die verkoper, als hij op gad loopt moet u hem eerst gas klaar laten maken, anders loopt hij met 10000 weer naar de bekende kloten :eusa_think:

Maar goed dan de draagarmen :eusa_whistle: Of beter de airco's :eusa_naughty: De wiellagers zijn tenminste wel goed ;D

ook niet dus.. Hoe lang moet ik nog doorgaan?
Eens ford, volgende auto een 850 :evil: ;D

edit: jou focus is dus eem diesel..

Sem

Citaat van: verron op 08-11-2010 16:31:48
Citaat van: Sem op 08-11-2010 16:26:48

Heb zelf een 90 pk gehad en je kan zeker wel vlot mee rijden als je hem maar op toeren houdt. Het is absoluut gen VAG TDI die kracht heeft in een véél lager toerenbereik en daardoor veel sneller oppakt.

Nee, idd.. ik weet nog precies toen de eerste Focus TDDi kwam bij ons. (als dealer) De verwachtig was hoog, maar hij kon het echt niet opnemen tegen de VAG TDi's.... Dat zijn gewoon top motoren. Ik moet zeggen dat de 1.8 TDCi wel echt een compleet andere motor is. Alle diesels van Ford die nu gemaakt worden maken meer geluid. Wat is dat een fijne motor...! Ik heb eerlik gezegd ook nooit een VAG TDi gehoord die zo stil is.

Afijn.. Back to topic.. Kom maar op met die foto's en dan kan er daarna een slotje op.

Sem

Ford heeft vanaf het begin al aangegeven dan hun auto's niet voor LPG bedoeld zijn... Net zoals veel andere merken overigens. Dan de airco's.... gaan niets meer kapot dan andere auto's en ik denk dat "wij" als 850/
S/V70 rijders daar al helemaal niet over moeten zeggen..

Draagarmen? Vertel...

arjen850

Citaat van: Sem op 08-11-2010 18:11:26
Ford heeft vanaf het begin al aangegeven dan hun auto's niet voor LPG bedoeld zijn... Net zoals veel andere merken overigens. Dan de airco's.... gaan niets meer kapot dan andere auto's en ik denk dat "wij" als 850/

Draagarmen? Vertel...

Danwel de draagarm rubbers, vervangen bij de vleet.. wel eens last gehad van een falende centrale vergrendeling? Bij de 4 die ik in onderhoud heb al 3 stuks.. 2 maal steunlager van lange aandrijfas moeten vervangen.. wiellagers is geen lang leven beschoren.. En als de dealer al zegt dat met 10000 km de kop op zal zijn geeft dat te denken..
Haha sem, mijn ervaring met de focus is niet secht super te noemen :D wel geeft het vast werk en inkomsten ;D

Sem

Citaat van: arjen850 op 08-11-2010 18:40:30
Citaat van: Sem op 08-11-2010 18:11:26

Draagarmen? Vertel...

Danwel de draagarm rubbers, vervangen bij de vleet.. wel eens last gehad van een falende centrale vergrendeling? Bij de 4 die ik in onderhoud heb al 3 stuks.. 2 maal steunlager van lange aandrijfas moeten vervangen.. wiellagers is geen lang leven beschoren.. En als de dealer al zegt dat met 10000 km de kop op zal zijn geeft dat te denken..
Haha sem, mijn ervaring met de focus is niet secht super te noemen :D wel geeft het vast werk en inkomsten ;D

Tja.. ik ga niet ontkennen dat deze dingen gebeuren, maar dan wel verdeeld over meerdere auto's. Draagarmrubbers komen natuurlijk bij iedere auto aan de beurt... en bij welke km.stand. Steunlagers komen ook wel eens voor, maar ik denk dat jij gewoon de jackpot hebt gekregen..   ;D Ook de autobladen geven aandat de Focus technisch een zeer goede auto is! Ach ja...  Nou.. klaar ermee!  :P