duo massa Vliegwiel

Gestart door Volvo comfort, 20-01-2005 17:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo comfort

Kan de garage een duo massa vliegwiel keuren....

D.m.v. Opmeten..... Ik heb het idee dat ik weer eens getild wordt..

Ze hebben het opgemeten en zeggen nu dat het goed is....

Graag snel een antwoord morgen effe rellen in de garage

Johann

Misschien kun je iets duidelijker specificeren waar het probleem zit.
Volvo is niet echt duidelijk over de specs van een goed dubbele massa vliegwiel.
Waar het op neer komt is dat het wiel er bij visuele controle goed uit moet zien, niet te weel groeven hebben, niet de veel kleur, geen axiale scheuren mag hebben en dat de speling tussen primair en secundaire massa niet extreem moet zijn maar dat er op een "ingelopen" wiel meer speling zit dan op een nieuw wiel en dat dit wel normaal is. Ook heeft een ingelopen wiel iets meer onrondheids of axiale speling dan een nieuwe.

Ik denk dat het dan op de beoordeling van de monteur aan komt. Anders een nieuwe plaatsen nu 't toch los ligt.

Volvo comfort

Mijn wagen staat nu bij de garage waar ik hem vandaan heb...

Ik heb een vage storing namelijk dat de wagen schokt ( zie het onderwerp wagen schokt bij gas geven en gas loslaten )  

Nu had ik hem bij volvo laten checken en die zei tegen mij dat de koppeling , de drukgroep, en het duo massa vliegwiel vervangen moet worden....

Dus ik weer naar de garage waar ik hem vandaan heb en nu hebben ze dus alleen de koppeling en de drukgroep vervangen.. en ze zeggen dat het duo massa vliegwiel nog goed is...... daarom mijn vraag...

ze zeggen dus dat ze hem opgemeten hebben ....

maar als het wiel dus niet goed zou zijn gaat je wagen dan schokken met gas geven en gas loslaten of denk je dat dat met de verotte koppeling te maken heeft gehad...deze was echt kapot zei de garage.....


Johann

#3
Schokken van de motor zit meestal in de ophanging van de motor.
Een duo massa vliegwiel heeft geen veer mechanisme in het hart van de frictie(plaat) zitten omdat de het duo wiel deze functie heeft overgenomen.
Het schokken zou dan eventueel nog van een losse voering kunnen komen of er moet ergens speling op de drukgroep of op de vertanding van de frictie zitten. Een duo wiel met te veel speling maakt volgens mij een nogal metaal achtig klikkend geluid bij koppeling op komen.
Misschien zit de bout in de bovenste motorsteun los. Steun lijkt dan wel goed maar kan wel heen en weer gaan.

Volvo comfort

Bedankt Johan,

Ik ben weer wat wijzer.....