Stofhoes aandrijfas rechterzijde

Gestart door Elsje, 18-12-2010 08:05:29

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Gisteren geprobeerd de homokineet los te halen van de rechter aandrijfas. Ik heb dat geprobeerd zonder de aaandrijfas te verwijderen en in een bankschroef te zetten. Je raadt het wel dat lukt niet. Ik had toen te weinig tijd dus ben gestopt

Nu las ik in een topic dat als ik de aandrijfas wil verwijderen ook de lange as die de bak ingaat moet verwijderen en dus het steunlager loshalen.

Is dat inderdaad zo of kan de as er ook uit bij het steunlager zodat ik het deel tussen steunlager en bak kan laten zitten.

wepster

wil je het je zelf makelijk maken dan draai je even met een ring 12 dat steunlager los (de bovenste schaal der af ) en neem je de compleete as er uit zodat je hem i de werkbank kunt zetten is 5 minuten meer werk maar werkt oh zo prettig ;D

de as kun je als het lager los is gewoon uit de bak trekken (met een beetje beleid natuurlijk ) zet wel even een bakje onder de bak er kan olie uit lopen maar dit is minimaal .

joebar

Wil je alleen de hoes vervangen, kijk dan even of je een spreider kunt regelen, dan wip je hem er zo omheen.
Hoef je alleen de as uit de naaf te halen

Elsje

Citaat van: joebar op 18-12-2010 09:40:15
Wil je alleen de hoes vervangen, kijk dan even of je een spreider kunt regelen, dan wip je hem er zo omheen.

Werkt een spreider ook met een originele volvohoes?

MVeldhuis

Kijk eens in dit topic, hier staat alle infor die je nodig bent. Links en rechts is gelijk overigens.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45498.0.html

Elsje

Citaat van: MVeldhuis op 18-12-2010 10:36:06
Kijk eens in dit topic, hier staat alle infor die je nodig bent. Links en rechts is gelijk overigens.

Dank je voor de link. Die had ik al gevonden. Ik doe het op de "normale" manier door de homokineet te verwijderen. Enige vraag die ik nog heb is moet inderdaad de hele aandrijfas inclusief de lange as tussen steunlager en bak er ook uit?

LPGLE

Citaat van: Elsje op 18-12-2010 10:00:08
Citaat van: joebar op 18-12-2010 09:40:15

Werkt een spreider ook met een originele volvohoes?
nee,  scheurt direct kapot .

MVeldhuis

Citaat van: Elsje op 19-12-2010 08:25:29
Citaat van: MVeldhuis op 18-12-2010 10:36:06

Kun je doen, wertk makkelijker en is 5 minuten werk, even de 2 boutjes van het steunlager lospakken en dan trek je de hele as zo uit de bak.
Noodzakelijk is het echter niet.
Dank je voor de link. Die had ik al gevonden. Ik doe het op de "normale" manier door de homokineet te verwijderen. Enige vraag die ik nog heb is moet inderdaad de hele aandrijfas inclusief de lange as tussen steunlager en bak er ook uit?