schakel probleem of niet

Gestart door Schnappi, 01-04-2004 12:39:54

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

als ik met mijn wagen stil sta, maar wel met draaiende motor en ik schakel naar de 1e versnelling dan krijg je ongeveer hetzelfde effect als men een automaat rijd waar men in stand "d" zet een lichte schok wat kan dit zijn

hij doet het af en toe
pas geleden een nieuwe koppelingsplaat plus druklager laten plaatsen

kleeft de koppeling?

hij heeft dat eerst nooit gedaan

wat zijn de kenmerken van een klevende koppeling of plaat?

1e en achteruitversnelling gaan vrij stroef

Groeten

Reitse

Dat 1 en R stroef gaan had ik ook, beetje lekkage op koppelingscilinders. Onder garantie laten maken en merk het nu weer heel klein beetje (te verwaarlozen, ben meestal te snel voor de synchro's...)

ronkuh

Je hebt waarschijnlijk zelf al de conclusie getrokken dat de bak dus niet goed ontkoppeld wordt. Klevende koppelingsplaat kan ik mij bij een auto die lang heeft stilgestaan nog wel voorstellen, maar bij een nieuwe koppeling????
Niet goed werkende koppelingscylinders lijken mij eerder de oorzaak. Test: Als je de koppeling tot op de bodem intrapt en je schakelt in 1 en je laat dan heel langzaam de koppeling weer opkomen, grijpt de koppeling dan te snel aan? Zo ja dan is de slag van de koppelingshefboom niet optimaal (door verbogen hefboom, slecht werkende cylinders, te dikke vloermatten  ;) )
Succes

reneetje

Citaat van: ronkuh op 08-04-2004 14:47:27
Je hebt waarschijnlijk zelf al de conclusie getrokken dat de bak dus niet goed ontkoppeld wordt. Klevende koppelingsplaat kan ik mij bij een auto die lang heeft stilgestaan nog wel voorstellen, maar bij een nieuwe koppeling????
Niet goed werkende koppelingscylinders lijken mij eerder de oorzaak. Test: Als je de koppeling tot op de bodem intrapt en je schakelt in 1 en je laat dan heel langzaam de koppeling weer opkomen, grijpt de koppeling dan te snel aan? Zo ja dan is de slag van de koppelingshefboom niet optimaal (door verbogen hefboom, slecht werkende cylinders, te dikke vloermatten  ;) )
Succes

Wat hierboven staat is goed mogelijk, maar het zelfde heb ik ook gehad na vervanging keerring + koppeling.
Wat bleek na veel vijven en zessen: de nieuwe koppingsplaat was krom !!! (fabrieksfout). Het hele spul weer erondervandaan, andere koppelingsplaat erin, probleem over.

Ik wil hiermee zeggen dat de kans klein is dat jouw dit ook overkomt, maar de kans is wel aanwezig......

sucses

Rene ;)