Gekocht 850 Estate GLE LPG

Gestart door clifford, 24-03-2004 19:45:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clifford

Sinds gisteren ben ik weer de trotse eigenaar van een 850.
Ik heb particulier een 850 Estate GLE van 1993 op LPG gekocht.
Ik wist dat ik een 'oude' 850 met redelijk wat kilometers ging kopen maar daar was de prijs dan ook naar, € 3500. De Roffel was mooi en dat was het voornaamste.
Volgende week gaat hij naar de garage om compleet nagekeken te worden.
Ik hou er rekening mee dat er wat dingen vervangen/gerepareerd moeten worden.
Heeft iemand tips cq opmerkingen wat er wel eens vervangen kan gaan worden? Ik merk zelf dat de wagen naar rechts trekt, dat de koppeling vrij hoog zit en zwaar is (koppelingsplaten?). Verder maakt hij voor aan de onderkant  af en toe een 'bonkend' geluid en de recher stoelverwarming doet het niet (zekering, contactje?). Ook de linkerkant van het gedeelte van het dashboard waar de snelheidsmeter, toerental zit, heeft geen verlichting?
Zoals eerder gezegd alle tips zijn welkom!

Edwin

thecrew

Gefeliciteerd zou ik zeggen.
Vertel eens wat meer over je roffel. Km stand - Kleur - staat - onderhoudsboekje en eventueel een foto? Als je niet weet hoe je die plaatst, dan mail je hem maar, plaats ik hem wel. ;)

nOOb

gelukgewenst met je aankoop.

Stoelverwarming effe nakijken op losse draden ( 2 draden die in stoel verdwijnen ).
Als dit zo is kan je het plaatje waar ze op aangesloten zijn ( in stoel , bereikbaar door gat in foam onderzijde ) gewoon eruithalen. Er is voor de rest niks op aangesloten! Gewoon eruittrekken en draden terug opsteken en terugduwen en dan zou het terug moeten werken.
Rechts trekken misschien enkel kwestie van uitlijning ?

veel suc6,
Nico

Reitse

Gefeliciteerd met je aanschaf!

Dashboardlampjes vervangen is hier al wel wat over geschreven, net als over de koppeling.

volvopieter

Van  harte met je roffel en veel veilige kilometers en leesplezier gewenst..

ronkuh

Gefeliciteerd met de aanwinst!
Zoals al door mijn voorgangers gezegd: Dashboardlampjes vervangen staat al ergens uitgelegd. Kijk ook even naar alle schakelaars (stoelverwarming, raambediening, enz.) die ook een lampje behoren te hebben. Zijn vaak stuk. Koppeling is voor een handige DHZ met een hefbrug wel te doen, materiaalkosten ca. €250,- Arbeidsloon echter een veelvoud daarvan.(Volvo opgave ca. 8uur werk) Kijk goed of gelijk ook de krukaskeerring vervangen moet worden.
Het bonken onder de auto zijn waarschijnlijk de stabilisatorstangrubbers (L+R). Materiaalkosten ca. 2x €13,- En die kun je ook het beste (laten) vervangen als de koppeling wordt gedaan. Daarvoor moet namelijk ook het subframe losgemaakt worden. Kortom: allemaal te doen. Succes !