Signaaltoon (biep) uit dashboard

Gestart door heinreyn, 02-12-2010 08:46:01

Vorige topic - Volgende topic

heinreyn

Hallo,

Ik heb een Volvo 850 2.5 tdi en gisteren een 2u in de (sneeuw)file gestaan, voor een tripje van 10 minuten normaal. onderweg heb ik zeker 6 maal voor gehad dat er een signaaltoon uit het dashboard kwam. Telkens 3 maal een 'biep'. Echter brandde er geen enkel waarschuwingslampje en kwam de motor op normale temperatuur.
Deze morgen hetzelfde verhaal: korte trip naar het werk (opnieuw in sneeuw en -5 graden) en op het einde terug zo'n 3 beeps...

kan iemand mij vertellen wat dit betekent, want ik vertrouw het zaakje niet helemaal...  ???

bedankt

)()()sT

Is dat niet je radio?  :eusa_think: :D
Er zijn wel eens momenten waar half NL alarmtonen via de rds op je radio kreeg.

heinreyn

nee, ik heb zelfs mijn radio uitgezet na een paar keer. Komt echt uit mijn dashboard ook en niet uit de boxen...

heutink

:)
ik heb vorige week precies hetzelfde gehad.......
geen idee wat het is ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Teddy81

Heb je een alarm in je auto?

Al denk ik ook dat het een alarmtoon uit je radio is. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij doet dat alarm het ook als de radio uit is. Er staat immers altijd stroom op je radio.

heutink

ik heb wel alarm, ja.
ik zou toch echt zweren dat het geluid achter de klokkenwinkel vandaan komt
vorig jaar heb ik het ook eens gehad..........en ik meen dat er toen ook een topic over was van iemand die het ook had, maar hij rijdt nog steeds,dus....... ;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

heinreyn

een jaar geleden heb ik het alarm laten uithalen in de garage...
deze morgen gebeld naar de garage, maar de persoon aan de andere kant had ook niet direct een idee... dacht dat dit misschien een signaaltoon was dat het -2 graden was. Maar volgens mij doet hij dat dan maar eenmalig 1 beep ipv regelmatig 3 beeps?

afwachten en sowieso eens op onderhoud binnen brengen binnenkort :-)

niwesa

Is dat geen waarschuwings signaal i.v.m. de buiten temperatuur toevallig? (Onder of rond het vriespunt)
Verkoopt helaas zijn mooie V70

tackle

is het een scherp piepje? Volgens mij is dat een carkit. Ik heb wel eens onder het dash gezocht, en kwam de helft van een parrot tegen. DIe lag dus elke keer te piepen.

riQue

Geeft een 850 überhaupt uit zichzelf (electronische) waarschuwingspiepjes? Dit heb ik bij die van mij nog nooit gehoord namelijk. ???

mehn

Citaat van: riQue op 02-12-2010 16:27:59
Geeft een 850 überhaupt uit zichzelf (electronische) waarschuwingspiepjes? Dit heb ik bij die van mij nog nooit gehoord namelijk. ???

Nee.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

tackle

ik heb eens gespeurd op het web, naar het schijnt geven volvo's een piep (ook 850's van 95) als de sleutels in het contact blijven zitten. Key in lock. Naar het schijnt is relais 212 daarvoor verantwoordelijk. Verder heb ik weinig kunnen vinden.
Ik heb die piep dus ook. Tis een scherp en snel achtereenvolgend piepje.
het gekke is alleen hij doet het niet altijd. Soms een paar keer in de week, dan weer lang niet.

haasje

De sleutelwaarschuwing is een optie die volgens mij nooit in europa geleverd is. Dit is inderdaad relais 212, maar wel een andere versie als er nu inzit, het standaard relais waarschuwt alleen indien je je gordel niet om hebt.