rare turbofluit na vervangen egr. (opgelost)

Gestart door Red Devil, 27-11-2010 13:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Vandaag heb ik mijn egr vervangen door 1 die ik zeer goed heb gereinigd. Nu is het mij opgevallen dat de motor beter loopt, trekt goed en niet meer pluimt maar ook dat ik vanaf ongeveer 1900 rpm een hoog geluid waarneem. dit geluid heb ik op deze manier nog nooit gehoord. Ik ga er van uit dat het de turbo is aangezien het geluid meteen weg is als je het ghas maar even loslaat. het is een geluid alsof een boor of dremel op volle toeren draait.

Kan iemand verklaren waarom ik dit geluid pas nu hoor na het vervangen van de egr. Nooit eerder op deze wijze waargenomen, terwijl ik ieder geluid van de auto ken!!

Ik hoor het graag.

Gr.
Ted

Jack v

waarschijnlijk heeft jou oude behoorlijk dicht gezeten en is er nou gewoon een betere luchtstroming>meer lucht ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Red Devil

Het probleem van het vreemde fluiten is opgelost. Gisteren 200km met de auto gereden en ontdekt dat het niet de turbo kon zijn. Vandaag de EGR even nagetrokken en het fluiten is verdwenen.
Zat dus gewoon niet strak genoeg vast  :eusa_wall:

Gr.
Ted

Rik 850

Red Devil

ik heb de klap langdurig ( een week ongeveer) laten weken in de remmenreiniger. Spuitbus leeggespoten en weken maar. Nadien uitgeborsteld/opgepoetst met een harde kwast. Bij mij was alle roet verdwenen. De platte schotel heb ik met een getemperde compressor doorgeblazen. gewoon via de gaatjes onder de rand. daar kwam ook het nodige roet uit. Het asje dat de klep opent ingespoten met een siliconenspray.

Je merkt het verschil direkt met rijden. Het is allemaal weer wat direkter.

Gr.
Ted

Rik 850

Klinkt niet zo moeilijk.... nu nog een andere egr klep op de kop tikken, heb mijn auto elke dag nodig :D

Red Devil

Ik heb de mijne gekocht via een medeforummer , die hem hemaal had verwijderd. Volvo heeft volgens m ij een omruilsysteem. Hierbij lever je de oude in en voor 133 euro heb je een nieuwe. Ik vond dat ik voor 133 euro best wel even kan prullen. Geeft ook meer voldoening.

Gr.
Ted