855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Helaas helaas, onze trouwe kliko heeft  het strijdtoneel verlaten.
Na een dikke 470.000 km heeft hij z'n eigen lijf gegeven om het lijf van mijn vrouw te redden. Kortom, de boom won het gevecht.
Het verhaal:
Mijn vrouw komt na haar werk en de inkopen voor sinterklaas terug richting huis en rijdt vanwege alle gladheid en ellende op de weg extra voorzichtig. Blijkbaar net niet voorzichtig genoeg want ondanks de net nieuwe Uniroyals all-weathers breekt de achterkant in een slappe bocht op de aangereden sneeuw uit, na een moedige correctie poging weet ze de macht over het stuur te herwinnen maar het is al te laat, de bocht die hierna komt heeft een tegengestelde verkanting (weg ligt verkeerd) en is spekglad. Kortom, de boom die aan de kant van de weg stond en die ze net niet meer heeft weten te ontwijken, heeft de strijd gewonnen. De auto is een duidelijke TL. De gehele rechterkant van de voorkant ligt in puin, de bovenste steunbalk is geknakt, de airbags zijn geploft, relais 103 heeft z'n werk gedaan. Mijn vrouw heeft behalve een pijnlijke duim, een pijnlijke knie en een gemis in geloof in de medemens eigenlijk niets. Terwijl ze met een zeer pijnlijke knie uit de auto kroop, kwamen er meerdere auto's voorbij die om de 850 heen moesten sturen, ze zijn gewoon doorgereden. Dat is hetgeen waar mijn vrouw zich het meest druk over maakt. Wat voor mentaliteit hebben mensen tegenwoordig? Ben ik werkelijk de enige die nog stopt voor een ander met pech/pijn??

Morgen eerst weer naar het ziekenhuis voor foto's, breuken/scheurtjes zien ze beter na 8 uur. Nu hard opzoek naar een nette V70, bij voorkeur een V70n. Diesel of G3. Kilometerstand is niet belangrijk, onderhoud wel.


Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ulkeman

gelukkig niks ernstigs met je vrouw verder een auto is te vervangen.
wel te idioot van woorden dat het anderte k*t volk gewoon door rijdt..........


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 02-12-2010 23:31:14
Terwijl ze met een zeer pijnlijke knie uit de auto kroop, kwamen er meerdere auto's voorbij die om de 850 heen moesten sturen, ze zijn gewoon doorgereden.





Onbegrijpelijk!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Jammer van de 850, maar wees blij dat je vrouw er relatief goed van af is gekomen. Hopelijk heeft ze er verder niks aan overgehouden  :eusa_pray:

Sterkte!

mevita

Citaat van: elianmars op 02-12-2010 23:33:56
Citaat van: Snellebaksteen op 02-12-2010 23:31:14
Terwijl ze met een zeer pijnlijke knie uit de auto kroop, kwamen er meerdere auto's voorbij die om de 850 heen moesten sturen, ze zijn gewoon doorgereden.





Onbegrijpelijk!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Jammer van de 850, maar wees blij dat je vrouw er relatief goed van af is gekomen. Hopelijk heeft ze er verder niks aan overgehouden  :eusa_pray:

Sterkte!
mee eens beterschap

henry classic v70

Ahhh, enorm zonde zeg.......
Gelukkig heeft je vrouw niets tot weinig opgelopen tijdens de slip partij
En inderdaad nogal bijzonder dat er niet even iemand stopt om te kijken of er eventueel hulp nodig mocht zijn.

Weet je, een auto is vervangbaar (een mooie 855 wordt natuurlijk al lastiger...) en er zal vast wel een mooie vervangende "snellebaksteen" komen.

......sterkte....
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Boeijke

Balen man,.,,,en mensen die op zo'n moment doorrijden moesten terplekke minstens 4 lekke banden krijgen.

Beterschap voor vrouwlief.

Willem

cas

echt erg idd dat men doorrrijdt, draai het om, wat nou als het jouw man of vrouw was, of je vader of moeder! stelletje asocialen... egoisten... ik was dat geloof ook kwijt, is gewoon schaars helaas.

hoop dat met je vrouw alles goed is. Dikke duim voor dr stuurkunsten  ;)  

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

blauweroffel

Citaat van: ulkeman op 02-12-2010 23:33:46
gelukkig niks ernstigs met je vrouw verder een auto is te vervangen.
wel te idioot van woorden dat het anderte k*t volk gewoon door rijdt..........

Dat krijg je ervan als zelfs de brandweer beweerd alleen maar de deur open te hoeven doen va een volvo voor de bestuurder ipv weg/doorknippen -zagen.
DAn zal er ook wel niks met de bestuurder aan de hand zijn.

Even serieus: Ik hoop dat het goed gat met je vrouw, de volvo heeft gedaan waar die voor gemaakt is: inzittenden beschermen. Bovendien had ie dan maar geen auto moeten worden als ie daar problemen mee heeft.
Maar helpen doe ik altijd, hoewel dat niet altijd zonder risico is.

succes met de zoektocht naar een waardige opvolger
BR

Powerpete

blij om te horen dat het allemaal goed gaat met haar een auto is perslotte een stukkie blik... en kan vervangen worden, een mensenleven daarintegen is onvervangbaar...

heb me inderdaad ook na de laatste drie dagen door de sneeuwprut te hebben gebaggerd, en ik normaliter door de week al de laatste 10 jaar niet meer op de weg hoef te zitten verbaasd over de verkeershufterigheid tegenwoordig.. ikke ikke ikke en de rest ken ........  

Veel beterschap en succes met de zoektocht...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

peteRRR

Sterkte er mee.

Het is ook pijnlijk als je hard hulp nodig hebt en het publiek laat je gewoon zitten,niet te geloven.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

mag ik nog even zeggen dat je volgens de wet wordt geacht om hulp te bieden.  doe je dat niet, en overlijdt de persoon, kan je daar zeer zeker voor aansprakelijk gesteld worden! als je ziet dat er al hulp wordt geboden mag en kan je meestal doorrijden.

stukje opvoeding...  >:(

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: cas op 02-12-2010 23:44:27
mag ik nog even zeggen dat je volgens de wet wordt geacht om hulp te bieden.


Ook al is het volgens de wet verplicht, als je een beetje fatsoen in je donder hebt, dan stop je toch gewoon om hulp te bieden?   :eusa_snooty:

850 T-5 STEFAN

Balen van je 855 :eusa_pray: maar goed, het belangrijkste(je vrouw) is wel zo goed als ongeschonden uit de crash gekomen.
Sterkte met het verwerken hiervan, en succes met het voortzetten van je volvohobby ;)

combinedforces

Beterschap aan je vrouw gewenst en hoewel een verlies, deed de auto precies wat ze moest doen: De klap opvangen en je vrouw op eigen kracht de wagen laten verlaten...

Succes met de afwikkeling en spijtig te horen dat de verhuftering hier weer eens duidelijk wordt. Wat elianmars al zegt, met een beetje fatsoen in je donder stop je en bied je hulp. Geen discussie.

michiel

Klootzakken zijn er helaas veel te veel, het is helaas niet anders.

Mooi klote, ik weet hoe het voelt. Sterkte man.

Ook voor je vrouw, natuurlijk.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken