855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Balen, GETZ, Agila allemaal verbannen.

henry classic v70

Denk dat je verwachting klopt; 2 nieuwe "kale" deuren kosten al ongeveer €600,= p/st. en dan moet er nog worden gespoten, ruit en binnenwerk overzetten en omwisselen...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Gezien de diepte van de deuk zal alles overzetten niet gaan.

Mijn schatting is ~ € 2450,-
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Snellebaksteen

Hij komt pas om 16.00.
Ik ben vandaag dus met de saaie S40.

Als daar cruisecontrol op zou zitten, zou het eigenlijk helemaal geen verkeerde snelweg auto zijn.
Bij 120 draait het motortje mooi stil, de vering is comfi en de automaat is heerlijk als er file staat.
Ook de stoelen zijn van heel aardige kwaliteit. Het is jammer dat het zo'n lelijk, saai hok is, anders zou ik er nog best aan kunnen wennen.

StefanCJ

Balen zeg! Succes vanmiddag met de schade-expert!

Taranis

Mooi zuur maar wel haast een wonder dat het 'alleen' de deuren zijn die beschadigd zijn en niet ook de koets.

Snellebaksteen

Gelukkig heeft zo'n Getz maar een smal neusje anders was de B-pillar zeker geraakt

NinaPaul

-Gottfried Leibniz

henry classic v70

...ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de schade expert heeft getaxeerd  :eusa_shifty:

Snellebaksteen

Schade is getaxeerd op €1975. Twee nieuwe deuren, 1x nieuwe kunststof overzet dorpel, 1x nieuw binnenwerk voor het raampje, 1x nieuw slot en een paar clipjes voor het deurpaneel aan de binnenkant.

Of dat een economisch total-loss is hoor ik van de verzekering. Het zal er om hangen.
Ik zie op Autoscout al vergelijkbare auto's staan rond €1500. De kilometerstand en het huidige anti-dieselbeleid helpen hier niet bij. Dat de rest van de auto er bijzonder netjes bij staat helpt wel.

Morgen ochtend haal ik 2 deuren op. Zondag rij ik weer met een strakke wagen, dat vind ik het belangrijkste, hoe het verder afloopt zie ik wel.
Ik roetroffel lekker verder.

henry classic v70

...inderdaad paar andere deuren erin en klaar (houd je mooi geld over voor extra onderhoud  :eusa_dance:)

Snellebaksteen

De andere deuren zitten er ondertussen al in. Ik heb dus weer een nette zwarte.
Ik moet alleen het slotje nog over zetten.
Ik heb bij de sloopdeur een kunststof witte kap aan de binnenkant van de deur weggebroken om er bij te kunnen maar dat wil ik natuurlijk niet doen in mijn "nieuwe" deur.
Heeft iemand een idee hoe je die op de officiele manier verwijderd?
Het gaat om de beschermkap in de binnenkant van de deur over het binnenwerk van de handgreep en het slotcilindertje heen.

Snellebaksteen

Zo. Klaar.
Het slot overzetten is toch gelukt. Het was gewoon een beetje rommelen aan de witte plaat en toen kwam hij toch los.
Het vage deukje in het achterspatbord laat ik voor wat het is, dat is leuk voor een gratis uitdeukdag van de verzekering.
Ik heb na het maken van de foto's heb ik de winterwielen nog even vervangen.
Hij staat er weer strak bij voor een wagen van 15 jaar oud met 556900 op de teller.