855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

R.Bijl

en dan een kop koffie in bergambacht?.... ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Snellebaksteen

Uiteraard zag ik het te laat en ben ik vergeten een foto te nemen maar de D5 is de 444.444 km gepasseerd. Ik reed toch veel te hard om een foto te nemen, bewijslast enzo  :eusa_shifty:

Verder niks te melden behalve een lampje van de kentekenplaatverlichting dat het niet doet. Als ik ooit tijd heb zal ik eens kijken of ik het belangrijk genoeg vindt om het te vervangen.
Oja, de achterste uitlaatophangsteun is een tijdje terug afgebroken, ik heb er toen zelf even een tijdelijk beugeltje aan gelast en direct een complete andere uitlaat besteld aangezien de achterste demper er bepaald niet fris meer uit zag. Dit is alweer enkele weken geleden maar mijn tijdelijke beugeltje is aardig op weg om een permanent beugeltje te worden. Zolang ik maar zo weinig tijd heb als de laatste tijd het geval is moet de uitlaat nog maar even blijven hangen.

Ik heb de D5 trouwens door een wasstraat gereden vorige week. Het lijkt ineens weer een sjieke bak.

De S40 rijdt tegenwoordig bijna iedere dag. Sinds ik de ontsteking vervangen heb vindt mijn vrouw het ineens een hele fijne auto geworden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Wordt het niet eens tijd voor een knutselprojectje? Dan heb je tenminste weer wat te bloggen :)

Je kunt de achterste demper overigens ook los vervangen, je hoeft niet de hele uitlaat te vervangen.

Snellebaksteen

Ik heb een behoorlijk motorfiets knutsel projectje staan.
Ik ben 2 jaar terug met zeer hoge snelheid rechtdoor gegaan ipv de bocht om, ergens in de Eiffel met de BMW K1100RS.
Het gevolg was een gebroken voorvork, gebroken voorwiel, gebroken frame, gebroken tussen-flens ophangpunt, gebroken stuur, gebroken radiator, gebroken uitlaat, heel veel kapot plastiek, lekke tank, lekke radiator, verdwenen koplamp en een heleboel andere kapotte zaken.
Ik had zelf niks. Ja, modder tot achter m'n vizier en een deuk in m'n ego maar niks bijzonders.
Het wrak heb ik naar huis laten komen en daar bouw ik nu een andere motor van. Het moet er uit gaan zien alsof het uit de jaren 50/60 komt, met een zweefzadel, spaakwielen, ronde spatborden, een grote ronde koplamp en een hoop ouderwetse details.
Maar dan wel met een 1100cc 4 cylinderblok met waterkoeling, injectie en een boordcomputer.
Eigenlijk lukt dit allemaal heel aardig, al schiet het niet erg op door het constante chronische gebrek aan tijd dat ik heb.
Plaatje bij het praatje:

Zo moet het ongeveer worden (photoshop)

En zover ben ik nu:

Taranis

Ziet er wel erg gaaf uit! :D

Zo druk met werk trouwens? :)

Snellebaksteen

Yep!
Booming business!
Komende maand weer naar China.

henry classic v70

Ja man da's gaaf zo'n old school Bayern  :eusa_clap:
Gaat dat passen met de cardan?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

StefanCJ

Mooie motor, je hebt nog wel wat werk vermoed ik. Succes!

;)

Snellebaksteen

Updateje:
Ik heb een originele Volvo Carline dakkoffer gescoord voor op de V70!

Ik kreeg vorig jaar tijdens vakantie de keuze voorgelegd: Of een karretje mee of een grotere dakkoffer.
Omdat ik graag indien nodig een beetje wil kunnen opschieten is een karretje voor mij geen optie. Dus op zoek naar de allergrootste koffer die leverbaar is.
En gevonden voor een nette prijs. Net niet in kleur (donker antraciet ipv zwart maar dat vindt ik niet misstaan.

Voor diegene die niet weten hoe zo'n koffer er uitziet even een plaatje erbij:

Heeft er iemand behoefte aan een setje originele Volvo vleugelprofiel dakdragers die tussen de dakrails geklemd worden? Of een grote zwarte dakkoffer met Volvo plakletters en een Volvo embleem er op? Doe maar een bod!

viking_in_shorts

Gaaf - er rijd er hier af en toe 1 rond in dat licht-groene-metallic kleurtje met een mega-koffer in kleur erop. Ziet er imposant uit!

)()()sT

Hmmm, mooi skiboxje, die oude :)
Ik heb vorig jaar voor de magazijnman van de plaatselijke dealer eens bemiddeld bij de verkoop van zo'n dakbak van Volvo zelf. In de kleur..... antraciet. ;)

Snellebaksteen

Deze moet ik gaan ophalen in Stadskanaal....
Gelukkig is de D5 heel zuinig en kom ik nog wel enigszins in de buurt voor de zaak.

Taranis

Gaaf!

Toen ik de XC nog had stond er in Wemeldinge (6 minuten rijden) zo'n koffer te koop voor 100 euro in XC-bumper-bruin. Ik heb 'm laten schieten en nog steeds een beetje spijt van.

Snellebaksteen

:eusa_doh:
100 euro is echt te geef!
Normale tweedehandsprijs ligt tussen de 400 en 500 euro.

V70geRwin