855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

@Ronald, je zou er bijna een T2 of T3 voor gaan rijden. ;D

Taranis

Ik heb al gekeken wat zo'n ding kost :eusa_whistle: (als je 'm een beetje aankleedt, zit je al op 36K, valt tegen)

Je kunt overigens net zo goed de T2 kopen, dat blijkt (wist ik niet) mechanisch dezelfde motor als de T3 en de T4. Alle 3 zijn ze te chippen tot 200 pk en 300 Nm.

Chris

Citaat van: Taranis op 01-07-2016 15:28:54
Ik heb al gekeken wat zo'n ding kost :eusa_whistle: (als je 'm een beetje aankleedt, zit je al op 36K, valt tegen)

Je kunt overigens net zo goed de T2 kopen, dat blijkt (wist ik niet) mechanisch dezelfde motor als de T3 en de T4. Alle 3 zijn ze te chippen tot 200 pk en 300 Nm.

Klopt :) Allemaal software-matig.

En niet alleen Volvo doet dat. M'n pa heeft net een nieuwe Ford... zelfde verhaal. 120pk en 150pk allebei exact dezelfde setup.

Hoewel een V40 prima stuurt vind ik dat een hoop geld voor weinig auto, uiteraard in verhouding tot wat je dan ook bij andere merken kan krijgen.

Sbv

Citaat van: Taranis op 01-07-2016 15:28:54

De T4 is nu een 2l blok. T2 en T3 zijn 1.5l

Taranis

Ik zie het ja, met ingang van modeljaar 2016 een 190pk 2.0 T4. In 2015 hadden ze nog én de 180pk 1.6 T4 én de 190pk 2.0 T4.

Ik dacht dat ze alleen bij de diesels zo'n ontzettende wirwar aan motorcoderingen, inhouden en cilinderaantal wisten te creëren :eusa_wall:

Citaat van: Chris op 01-07-2016 15:35:36
Hoewel een V40 prima stuurt vind ik dat een hoop geld voor weinig auto, uiteraard in verhouding tot wat je dan ook bij andere merken kan krijgen.

En veel geld voor een niet echt onderscheidende auto. Je ziet ze wel érg vaak, al zal er bij ons ook wel 1 komen als de C30 het veld moet ruimen.

Chris

Eens, bijna allemaal van de gladde leaserijdertjes... met bijbehorend ontzettend irritant rijgedrag.

leons850

Citaat van: Chris op 01-07-2016 15:50:37
Eens, bijna allemaal van de gladde leaserijdertjes... met bijbehorend ontzettend irritant rijgedrag.

Die zitten in alle moderne eco hokjes toch?  :eusa_think:
Van Volvo V40 tot VW passat GTE...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Chris

Citaat van: leons850 op 01-07-2016 15:55:54

Eensch.. maar die V40 is zoals Taranis zegt wel errug populair momenteel.

leons850

Citaat van: Chris op 01-07-2016 16:05:30

Mwha zo'n golf GTE is ook populair.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

gek heh..niet dat men ene moer om het milieu geeft, maar als de bijtelling maar laag is.

Chris

)()()sT

Vanmorgen nog zo'n teringlijer in zo'n Benz A-klasse met irritant file rijgedrag. Wat een haast hebben die snelle jongens toch ::) ;D

Snellebaksteen

Citaat van: Chris op 01-07-2016 16:05:30

Dat was de V70 een jaar of 10 terug ook. De ene na de andere reed achter elkaar in de file. En op vrijdag allemaal met een dakkoffer er op en met de tankpas van de zaak naar de camping toe.

De mijne is ook een ex-leasebak.
En het is nog steeds een auto met een erg zakelijke uitstraling.
Op dit moment komt dat eigenlijk wel erg goed uit.
Ik rij van directievergadering naar directievergadering en van zakenlunch naar diner. En 1 van de eerste gespreksonderwerpen aansluitend op de vraag: "Goede reis gehad?", is al snel het vervoersmiddel.
Als ik dan zeg dat ik een V70 D5 rij heb je gelijk een een gemeenschappelijk iets aangezien er altijd wel een ander verstandig persoon aan tafel zit met ook een Volvo.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Alweer 3 maanden zonder nieuws.
De D5 draait zonder enig probleem z'n kilometertjes.
Onverminderd zuinig, sterk en snel.

Tot ik gisteren wat onbezonnen hard over een drempel heen klapte. Polderweggetje, ruim zicht, jolige bui, eens kijken of we kunnen vliegen met 1700 kilo.
Dat kan.
Alleen verscheen er daarna bij de eerstvolgende bocht waarvoor geremd moest worden een melding op het dashboard: "Controleer remlichten"

Das best lastig in je eentje maar met behulp van een paraplu lukte dat toch. Wat blijkt: alletwee de remlichten doen het niet, het derde remlicht doet het wel.

Dus bij thuiskomst de lampjes er uit gefrommeld en jawel: bij alletwee de duplolampen was er 1 draad kapot. Vervangen dus.

Na vervangen voor nieuwe geen verbetering. ??? Das vreemd.
Zekeringen checken: alles heel. ???
En nu?
Ik snap er niks van, hoe kan het derde remlicht wel werken en de gewone remlichten niet?

Zit er ergens een relais tussen?
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Wijze les voor volgende keer: Niet springen met de V70.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Luz

Ik heb ooit wat vag wagens gehad waarbij de remlichtschakelaar dit euvel veroorzaakte. Was niets aan te zien, maar bij vervanging á 15 euro was het probleem wel opgelost.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."