855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dank je voor je verslag. Ziet er mooi uit.

)()()sT

1:17, daar moet ik goed m'n best voor doen bij de 60 :)
Leuk verslag, ziet er toppie uit!

Taranis

Reinier heeft dan ook niet zo'n geil regenererend roetfilter ;)

@ Snellebaksteen: mooi reisverslagje! Tnx voor de tip over de Kirnbergsee, die kende ik niet. Mooie cabrio-bestemming voor volgend jaar :)

StefanCJ

Leuk reisverslagje. Volgende vakantie weer met de D5 of staat er dan al een leasebak voor de deur?

BBS

Citaat van: )()()sT op 19-08-2017 21:56:29
21 jaar oud, 448k ervaring rookt als een dolle en een verbruik van 1:20,3 :o :D
Al een poosje wat langere afstanden gereden en het ding begint steeds mooier te nagelen :D

Mooi reisverslag Reinier! Het is dat het mij net ff warnet ver weg is, maar de foto's lijken op een dadels plekkie!
Volvoloos....

Chris

Leuk verslagje! Mooie omgeving en lekker relaxen. Wat wil je nog meer :).

Dit merk / model dakkoffer hou ik eens in het achterhoofd...

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Snellebaksteen

Citaat van: BBS op 20-08-2017 20:58:50
Citaat van: )()()sT op 19-08-2017 21:56:29
21 jaar oud, 448k ervaring rookt als een dolle en een verbruik van 1:20,3 :o :D
Al een poosje wat langere afstanden gereden en het ding begint steeds mooier te nagelen :D

Dat verbaasd mij dus, ook als ik echt hard gas geef rookt de D5 eigenlijk niet. Tenzij de slang geklapt is, dan is het werkelijk niet normaal meer zoveel rook als er uit gebraakt wordt aan de achterkant.

Hoe mooi de 5 cilinder loopt na een lange afstand knallen is echt opvallend. Ik ben zojuist (weer aan het werk ondertussen) met een collega even op en neer geweest met de D5 naar een leverancier en die collega vroeg terwijl we voor het stoplicht stonden of de motor nog wel draaide. Best een compliment vind ik.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Marc O.

Mooie plaatjes hoor!

Citaat van: Taranis op 20-08-2017 18:07:58
@ Snellebaksteen: mooi reisverslagje! Tnx voor de tip over de Kirnbergsee, die kende ik niet. Mooie cabrio-bestemming voor volgend jaar :)

Dat zat ik ook al te denken 😀 En daarna doorknallen naar Cinque Terra ofzo.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Zojuist maar eens met koude motor de olie gepeild: Wederom geen verschil te zien met vertrek. Ik hou er mee op. Olie peilen heeft geen zin, hij gebruikt echt helemaal niks tussen 2 beurten in.

widebody

Citaat van: Snellebaksteen op 21-08-2017 17:11:30
Zojuist maar eens met koude motor de olie gepeild: Wederom geen verschil te zien met vertrek. Ik hou er mee op. Olie peilen heeft geen zin, hij gebruikt echt helemaal niks tussen 2 beurten in.

D5 FTW :eusa_dance:.

Normaliter verbruikt de mijne ook niet/nauwelijks olie. En wat je zegt over mooier lopen, dat had ik altijd als ik met de caravan op pad ben geweest. Daarna loopt ie zoveel soepeler en fijner. Een tijdje in ieder geval ;D.

)()()sT

Klopt. En als mijn V60 nu echt goed heet is vind ik hem bijna als zo'n V6 diesel klinken :)

Snellebaksteen

Vandaag staat de D5 in de garage; hij krijgt een nieuwe voorruit. Tijdens de vakantie heb ik een dikke  steen op de ruit gehad waardoor er een sterretje in sprong, gisteren is dat sterretje gaan scheuren Vandaag gelijk vervangen dus.
Ik kan niet wachten om lekker met een verse ruit te rijden, de oude ruit is naar mijn weten origineel en heeft dus al een half miljoen kilometers gemaakt, dat is goed te zien aan alle putjes, krasjes en andere beschadigingen.
Vanavond moet ik nog even op en neer naar Leek (Groningen) dus dat wordt heerlijk cruisen met helder zicht.
:eusa_dance:

Taranis

Oftewel: dat wordt meteen een regiment insectenlijken op de nieuwe voorruit ;D

Snellebaksteen

Inderdaad zit de nieuwe voorruit geheel onder de lijken.
Gelukkig kreeg ik een mooie spuitfles met lijkenverwijderaar van Autotaalglas mee dus dat is ook weer op te lossen.

Vandaag het reguliere onderhoud maar gelijk doorgezet en 2 nieuwe voorbanden bij Euromaster er onder laten frommelen. Omdat de Maxxis-sen in de aanbieding waren en daardoor haast niks kosten heb ik er ook gelijk maar eens een uitlijn beurtje aan vast geknoopt. De vorige banden waren namelijk meer aan de buitenkant gesleten dan de rest.

Kmstand 531.741