Massa 850R zoals vermeld op kenteken

Gestart door pieranja, 29-11-2010 10:57:52

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

1415 plus 32 kg (40 litertank) 1447 kg en tussen 1564 zitten dan 2 groepen !

Altijd effe rekenen voor dat je de tank kiest, kan je later altijd veranderen :eusa_whistle:

pieranja

Citaat van: Rob850turbo op 06-12-2010 12:47:01
je bent 144  euro per jaar meer kwijt  omdat je misschien 1 groep hoger zit dan de lichtste uitvoering ( benzine gewicht)

Een weging bij de RDW kost maar 30 euro. Tel uit je winst na pak 'm beet 5 jaar rijden! En stel nu dat de RDW voor iedere 850 ff net wat teveel rekent qua gewicht. Makkelijk verdiende centjes door de staat. Ervan uitgaande dat de vermelde massa in de systemen niet klopt natuurlijk, dat blijft een open vraag.

daytonawim

Voor een weging kan je altijd even op een weegbrug gaan staan, als jou gemeente en afvalstort
heeft waar ook de inwoners terecht kunnen, kan je daar altijd even vragen of je effe mag wegen.
Dan heb je een indicatie.

Of ze achteraf je gewicht nog willen aanpassen weet ik niet, als dat wel kan kan je afhankelijk
van je vastgestelde gewicht wel het e.a aan besparende maatregelen nemen.

Electrische stoelen vervangen voor normale, noodwiel ipv reservewiel, trekhaak, extra matten, radio, rolhoes, 3e bankje kunnen er ook uit.

En niet te vergeten, lichtere velgen

schipperrob

Kun je een v70R  98' estate aut. verglijken met de 855R aut?
Op mijn kenteken staat 1476kg (rijklaar 1576kg) ik heb op een weegbrug gestaan toen kwam hij op 1655kg uit ???
(weegbrug is overigens van een bekende broodfabriek,die mischien wat teveel naar hunzelf is afgerond :eusa_naughty: )
Ik heb dit gewicht nodig omdat mijn autolaadkraan (uitgeschoven)max 1500kg mag...

innocenti

Een 850R aut is zwaarder dan een V70R aut

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=13967&cache=no1521kg 850R
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=15981&cache=no 1476kg V70R, 1490 kg is mijn V70R met schuifdak.

De meeste 850Ren en V70Ren met NL kenteken klopte met deze gegevens die ik gezien heb voordat ik de mijne heb gekocht. Ik weet niet waar het verschil vandaan komt.