kvs verdwijnt

Gestart door Red Devil, 06-12-2010 21:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Als je geen aanslag rond  de dop hebt, dan sluit die toch ook goed af?

cas

Citaat van: Hans Duiven op 08-12-2010 19:41:24
Als je geen aanslag rond  de dop hebt, dan sluit die toch ook goed af?
gaat om de ontluchting in de dop zelf. niet dat hij er kvs uit lekt.  :)  gevolg is dan dat hij enorme druk opbouwd die hij dan ergens op een onzichtbare zwakkere plek gaat wegpersen met wat druppies kvs erbij...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Red Devil

Klinkt logisch.
Ik heb inderdaad geen groene aanslag rond de dop, maar ik heb wel de indruk dat de slangen wat harder zijn dan voorheen.

Gr.
Ted

Ries van de Zilverschuit

Is er een manier om die groene dop te testen? Ik heb sinds de zomer een nieuw vaatje met nieuwe dop, maar dat zegt dus niets ,begrijp ik. Uit een ander topic begreep ik dat de dop bij 2 bar druk kwijt zou moeten raken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maruska

jups, inderdaad de dop vervangen.. uitsluiten voor 15 eu.. overigens lekt ie bij mij nog steeds, dus tijd voor grote controle ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

razorx

Checks bij koelvloeistofverlies van meevallend tot vervelend:

1. Geen lek bij koelvloeistof reservoir of dop
2. Alle koelslangen goed en vast
3. Geen lekkend thermostaathuis
4. Geen lek door radiateur of aansluitingen (let op de kleur rondom (radiateur, aansluitingen vooral rechtsonder etc)) !
5. Geen lek bij waterpomppakking (eerst kap distributiemiem verwijderen)
6. Geen lekkende koppakking
   Koelvloeistof laat een wittige aanslag achter en smaakt zoet.
   Zoetige uitlaatgeur is een indicatie voor een lekkende koppakking net als een borrelend (bij gasgeven) of olierijk expansievaatje.

Het begin van een how to voordat paniek ontstaat? ;)

Red Devil

Ik heb gisteren de dop vervangen. Nu eerst een paar dagen rijden. Stationair geen borrelend expansievaatje. Met gas er op nog niet gekeken. Van het weekend kijken of er nog steeds verlies is. In ieder geval geen zoetig ruikende uitlaatgassen of binnen in de auto.

Gr.
ted

ddh

heb je al gekeken onder in je dasboard daar zit kachel radiator die lekken ook wel eens

cas

Citaat van: ddh op 15-12-2010 07:13:41
heb je al gekeken onder in je dasboard daar zit kachel radiator die lekken ook wel eens

de aansluiting zit bij je bstuurders kant, ff bekleding opzij, bodemplaat los, en dan verticaal een kleine rechthoekig kunstof inspectie plaatje rechts. en dan idd, kan je de kachel radiator inspecteren. ding zelf kan lek, of de rubbere ringetjes kunnen op zijn.

vaak t ding zelf, omdat hij niet uit 1 geheel is gemaakt  :eusa_wall: 

genoeg over te vinden met zoeken.   onderdeel kost gem. 80 EU. ringetjes evt bij dealer. 4 Eu nog wat. niet met klemmenset! is niet nodig.  tijd voor vervangen tussen de 1  en 3 uur. t kan gewoon via de inspectie opening.

bodem hoeft niet altijd nat te zijn daarvoor dacht ik. en check t goed ONder de mat in het midden. de bekleding zelf schijnt niet bepaald vocht doorlatend te zijn, dus zal je vocht wat eronder zit, niet kunnen waarnemen.

Red Devil

OKE, de bekleding was idd niet nat. Maar als deze had gelekt dan had ik toch ook last gehad van beslagen ramen en van een zoetige lucht in de auto?

Gr.
Ted

Red Devil

Vandaag met warme motor gasgegeven en gekeken of het in het expansievat borrelde. Dit was niet het geval. Ook niet met de dop er af. Er was wel weer wat kvs weg. Op de dinamo ontdekte ik een lichte groene poederige aanslag (kleine spetters). Boven de dinamo lngs loopt de dikke slang die op het blok zit nabij de vacuumpomp. In deze slang heb ik geen lekkage kunnen ontdekken.

Suggesties?

Gr.
Ted

razorx

Ik zou alle slangetjes en aansluitingen in de buurt even checken op aanslag.
Vochtig hoeft het niet te zijn. Als je rijdt is de vloeistof warm en verdampt redelijk snel.

Check ook onder je expansievaatje op lekkage.

Radiateuraansluiting lijkt de verdachtste.
Voor de rest van de opties zie mijn eerdere post.

Succes!

P.S. Schoonmaken waar aanslag zit, misschien is het al oud zo zie je nieuwe aanslag makkelijker.

cas

Maruska....

zal ik voor jou antwoorden?  ET vond uiteindelijk zijn lekkage.... de aansluiting achterop het blok. en helaas.... ook een niet al te zichtbare lekkage in de radiateur...  :-[