Cv installatie

Gestart door FRANQ, 08-12-2010 12:18:34

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: Kingfisher op 08-12-2010 19:19:45
Bij ons moet ook een nieuwe komen, wij willen het volledig door een installateur laten doen.
Maar waar kan je bijvoorbeeld info vinden over wat voor ketel je nodig hebt en ervaringen met bepaalde merken ketels etc. ?

laten berekenen door de installateur die maken er vaak wel een mooi prijsje van
top merken zjn onder ander nefit en valliant en intergas.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

francois

Kingfisher

Gek eigenlijk dat vroeger Vaillant altijd HET merk was (is?) maar tegenwoordig minder kost dan een Bosch, Intergas of Remeha. Das toch gek?
Nefit is wel veruit de allerduurste die ik tegen kom. Ik ga er eens induiken de komende tijd  :)

francois

Remeha wordt veel door essent gebruikt

gr

reneetje

Citaat van: ulkeman op 08-12-2010 19:23:23
Citaat van: Kingfisher op 08-12-2010 19:19:45
Bij ons moet ook een nieuwe komen, wij willen het volledig door een installateur laten doen.
Maar waar kan je bijvoorbeeld info vinden over wat voor ketel je nodig hebt en ervaringen met bepaalde merken ketels etc. ?

laten berekenen door de installateur die maken er vaak wel een mooi prijsje van
top merken zjn onder ander nefit en valliant en intergas.

Hier kun je eenvoudig bereken hoe zwaar je ketel moet zijn.

Tja , en welk merk ....

Ik denk toch dat Nefit er mee gaat strijken , maar Vaillant/Intergas/Remeha er ook mogen zijn alleen dat ze voor al deze ketels nu nog nooit een fatsoenlijke 3 weg klep kunnen maken is mij niet duidelijk.

Al tientallen jaren is dit het meest voorkomende onderdeel wat als eerste kapot gaat  :eusa_wall:

Nu is er de Honeywel VC 8010 die  overal de geest geeft na zo ongeveer 5 jaar, deze zit in de meest voorkomende ketels van zo' n 5 jaar oud.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

Citaat van: reneetje op 08-12-2010 19:36:26
..
Nu is er de Honeywel VC 8010 die  overal de geest geeft na zo ongeveer 5 jaar, deze zit in de meest voorkomende ketels van zo' n 5 jaar oud.
Komt me bekend voor ;)
Openmaken en reinigen van de sleepkontakten wil helpen.
Goed dat was de oude ketel.

Afgelopen maandag een nieuwe Vaillant HR bij ons thuis geplaatst. Incl. computer thermostaat en BTW 1035,-. het was een 24kW model.
(Warmteservice)

@TS: Is als techneut goed zelf te doen. Zorg wel dat je vooraf goede pijpenbuigers huurt. Scheelt je in de kosten t.o.v. koppelstukken en oogt netter.
Als je een lange schoorsteen pijp hebt moet je even rekenen voor de ventillator.

Jack v

Citaat van: razorx op 08-12-2010 20:32:29
..
Nu is er de Honeywel VC 8010 die  overal de geest geeft na zo ongeveer 5 jaar, deze zit in de meest voorkomende ketels van zo' n 5 jaar oud.
Komt me bekend voor ;)

Afgelopen maandag een nieuwe Vaillant HR bij ons thuis geplaatst. Incl. computer thermostaat en BTW 1035,-. het was een 24kW model.
(Warmteservice)

@TS: Is als techneut goed zelf te doen. Zorg wel dat je vooraf goede pijpenbuigers huurt. Scheelt je in de kosten t.o.v. koppelstukken en oogt netter.
Als je een lange schoorsteen pijp hebt moet je even rekenen voor de ventillator.

ik heb overal waar de cv leiding niet zichtbaarwas flexibele slang gebruikt, hoef je niet zoo veel te buigen en ze zijn ook nog isolerend van zichzelf. Wij zijn toen voor een Bosch cv ketel gegaan omdat die de enigste was die tien jaar garantie gaf voor €300,- . De meeste geven 3 of 5 jaar.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: Jack v op 08-12-2010 21:57:20
Citaat van: razorx op 08-12-2010 20:32:29
..
Nu is er de Honeywel VC 8010 die  overal de geest geeft na zo ongeveer 5 jaar, deze zit in de meest voorkomende ketels van zo' n 5 jaar oud.
Komt me bekend voor ;)

(Warmteservice)

ik heb overal waar de cv leiding niet zichtbaarwas flexibele slang gebruikt, hoef je niet zoo veel te buigen en ze zijn ook nog isolerend van zichzelf. Wij zijn toen voor een Bosch cv ketel gegaan omdat die de enigste was die tien jaar garantie gaf voor €300,- . De meeste geven 3 of 5 jaar.

nu wil ik niet veel zeggen maar zijn die slangen vaak niet van een kleinere diameter?......
of de koppelingen die je daar voor nodigt hebt kleiner waardoor je veel meer weerstand hebt?
ik zou nooit zo'n installatie willen hebben

afdeling dalfsen

razorx

Ennuh bij zelf plaatsen: Zorg dat er nooit druk of trekkracht op de gasleidingen komt. Kan vroeg of laat lekkage geven. ;)
Uiteraard daarna een goede lektest (laten) doen.

jberg

knelkoppelingen zijn bij de bouwmarkt verreweg het goedkoopst,

wildkamp is niet duur, kun je het hele pakket zo bestellen, inkl intergas hr ketel zo rond de 3000 euri

valiant zou ik persoonlijk niet nemen, ik ken 3 mensen met een valliant en bij alle 3 zijn ze al een aantal keren in de soep gedraait

KUKO (Rob)

Kijk eens bij Daalderop ik heb een Combifort 32/80 houd in een ketel + ingebouwde boiler en levert veeeel warm water en een extra groep over voor bv een badkamer oid . Ik ben er over te spreken.

FRANQ

De daalderop combifort 32/80 heb ik ook op het oog.
Alleen een boiler lijkt mij een beetje onnodig energieverlies.
Een moderne ketel kan vrijwel direct heet water leveren, en de leiding zal je altijd moeten doorspoelen.

Hoe word eigenlijk die boiler op temperatuur gehouden? Met elektra?

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

rovelra

Liever een winterjas dan een intergas!!

Heb alleen maar problemen gehad met een intergas , nu hangt er een bosch !! Top machine !

Jack v

Citaat van: rovelra op 09-12-2010 09:17:00
Liever een winterjas dan een intergas!!

Heb alleen maar problemen gehad met een intergas , nu hangt er een bosch !! Top machine !
inderdaad topmachine, vwb de flexslang deze heeft dezelfde diameter als de stalen cv buis met als voordeel geen roest en je kunt het buigen zoals je wilt> vooral als je bijv de leiding in de muur wilt frezen zou ik kunststof gebruiken anders moet je weer een mantel gebruiken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: FRANQ op 09-12-2010 09:06:38
De daalderop combifort 32/80 heb ik ook op het oog.
Alleen een boiler lijkt mij een beetje onnodig energieverlies.
Een moderne ketel kan vrijwel direct heet water leveren, en de leiding zal je altijd moeten doorspoelen.

Hoe word eigenlijk die boiler op temperatuur gehouden? Met elektra?

mvg
frank

boiler word op temperatuur gehouden door de ketel zelf
word meestal toegepast als je een bad hebt en veel warm water wilt tappen

afdeling dalfsen