koelwater verbruik T-5R automaat

Gestart door capri, 08-12-2010 18:56:33

Vorige topic - Volgende topic

capri

Vandaag 1 liter koelwater moeten bij vullen.
Geen lekage kunnen ontdekken onder de kap of binnen in de auto.
Ook geen borrelend koelwater in het tankje bij het gas geven en de olie ziet er ook normaal uit.
Kan een versleten turbo ook koelwater verbruiken  ??? 

:eusa_think:

francois

ja dat kan

maar dan bouwt hij ook druk op

cas

ook geen vettige raampjes soms bij gebruik van de kachel? ook de dop kan soms problemen geven, en is toevallig ook al een paar keer weer voorbij gekomen hier. welke kleur heb je erop? ook een groene kan wéér een keer aan vervanging toe zijn  ;)   kost rond de 15 e nieuw.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

capri

Geen last van vettige aanslag op de ramen en de kleur van de dop is groen maar kan hier geen lekage ondekken.

Ronald21

slangetjes van en naar tankje goed bekeken ?

Jan_D.

Radiateur zou misschien ergens ook een klein lekje kunnen hebben. Je kunt dat vaak niet direct zien.
Systeem af(laten)persen geeft duidelijkheid.

capri

Citaat van: Jan_D. op 09-12-2010 19:01:11
Radiateur zou misschien ergens ook een klein lekje kunnen hebben. Je kunt dat vaak niet direct zien.
Systeem af(laten)persen geeft duidelijkheid.

Geen lekage kunnen zien onder de auto maar ga zeker met de tips aan de slag.   

cas

Citaat van: capri op 09-12-2010 17:43:20
Geen last van vettige aanslag op de ramen en de kleur van de dop is groen maar kan hier geen lekage ondekken.

geen lekkage kan kloppen, maar dop kan stuk zijn, en niet meer op t juiste moment de overdruk kwijt kunnen.
zit in t zwarte gedeelte ONder de dop. dus dan wordt de druk te hoog, en gaat hij een andere makkelijkere weg zoeken om de druk kwijt te kunnen anders dat bij het hoogste punt waar alleen lucht er dan wordt uitgeperst.

dan misschien ergens bij een slang aansluiting, waar geen lucht zit, en het dus KVS eruit perst. waar het warm is en de vloeistof snel weer verdampt zodat je het niet ziet.

t kan.. hoeft niet. maar voor 17€ kan je het proberen lijkt me .

:eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MisterM

He bedankt!  ::) Ik had van de week hetzelfde probleem.  :eusa_think: Ik ga die dop eens checken. Ook bij mij geen (zichtbare) lekkage te vinden.

rogierg

Hoi Allemaal,

Een versleten turbo kan GEEN koelwater verbruik veroorzaken. Het koelwater systeem van de turbo is namelijk gescheiden van de andere systemen (lucht/uitlaatgas/olie) door het gietijzeren (gegoten) lagerhuis.
Dit slijt dus niet.

Olie verbruik kan wel veroorzaakt worden door een versleten turbo.

Groeten,

Rogier.

Ramses II

Je kunt ook het oliepeil van de automaat eens in de gaten houden. De olie loopt in een pijp door de koelvloeistof heen om te koelen. hier kan koelvloeistof in de automaat komen. Hoorde dit over een geartronic maar theoretisch kan dit ook bij deze bakken.