startonderbreker

Gestart door mevita, 20-11-2010 21:34:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mevita

In m,n 850 zit zo,n startonderbreker wat je uit moet schakelen met zo,n pin, de laatste dagen echter als je het pinnetje ertegen houdt pruttelt de motor wat maar slaat niet aan pas na talloze malen proberen start hij gewoon , wat is hier de oorzaak van,

gr mevita

babiketjap

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de startonderbreker laten uitbouwen. Volgens verschillende clubleden is het een onbetrouwbaar systeem. Kosten €45,-. Valt dus mee

mevita

als het weer eens wat beter is zullen we hem eruit halen dan maar, bedankt,

gr mevita

cas

Citaat van: mevita op 06-12-2010 20:22:32
als het weer eens wat beter is zullen we hem eruit halen dan maar, bedankt,

gr mevita


schijnt simpel te zijn,
draadjes volgen die aan dat systeempje zitten tot aan originele draadboom, en daar loshalen en de boel weer netjes origineel maken. merk wel de boel.... en misschien dat er ergens een breuk zit wat jouw systeempje wel en niet laat functioneren?

ps. tweede pinnetje zelfde effect? of heb je er nog maar 1...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

ik had er zo'n startonderbreker tussen zitten waar je eerst een code moet indrukken.  De motor starte altijd met enige vertraging, heb het ding net zoals Cas zegt draadjes volgen en origineel maken gewoon verwijdert.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mevita

ik heb ze nog allebei de pinnetjes, bij allebei hetzelfde effect, overigens alleen s,morgens rest van de dag geen probleem, oh ja het ligt ook niet aan de kou daar het al eerder voorkwam toen het buiten nog niet vroor,

gr mevita

cas

Citaat van: mevita op 06-12-2010 20:33:07
ik heb ze nog allebei de pinnetjes, bij allebei hetzelfde effect, overigens alleen s,morgens rest van de dag geen probleem, oh ja het ligt ook niet aan de kou daar het al eerder voorkwam toen het buiten nog niet vroor,

gr mevita

aaah......

gewoon een volvo met een ochtend humeurtje  ;D   komt door de leeftijd...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mevita


sven861

Vaak doet de startonderbreker de spanning van de 2 ECU's onderbreken met een relais. Bij mij zat er in mijn 854 een extra relais vlakbij de ECU die problemen gaf. Relais ertussenuit gehaald en de draadboom weer origineel gemaakt. Nooit meer problemen gehad.

Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life