Koppeling versleten 855 TDI

Gestart door electric-eddie, 02-12-2010 16:00:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

electric-eddie

Na vorige maand een estate tdi uit '96 aangeschaft te hebben, vandaag even naar een dorpsgarage in de buurt gegaan om hem helemaal te controleren. De betreffende garage in Nieuwwaal was me door meerdere mensen aangeraden en achteraf zeker niet zonder reden. Ze hielpen mij zeer vriendelijk en mocht gewoon meekijken. voor de check-up wilde ze eigenlijk niks hebben, ook al zijn ze er zeker anderhalf uur aan kwijt geweest. Moest het gewoon als service zien. Heb ze toch maar wat gegeven.

Ik wist van te voren al dat er wel het een en ander naar boven zou komen. De aanschafprijs was er ook naar.

Er kwam wel het een en ander aan het licht. Niet echt spectaculaire op de koppeling na dan.
Deze is ernstig versleten werd mij verteld. Er moet een nieuwe plaat plus vliegwiel in.
Nu schrok ik toch van de kosten van deze onderdelen en voornamelijk van het vliegwiel.
Het vliegwiel kost al 700 euro. Ik zou op ongeveer 1000/1100 euro alleen al aan materiaal komen voor de koppeling.
Maar als ik er zelf goedkoper aan kon komen was dat voor hun zeker geen probleem vertelden ze mij.

Zijn deze onderdelen niet ergens goedkoper verkrijgbaar? 2e hands lijkt me met dit spul ook niet echt een optie gezien ik er toch wel een paar jaartjes mee wil rijden.





thuur

Wat is er mis met het vliegwiel dan?

2e hands is zeker een optie m.i.


Gr 8)

electric-eddie

Ik ben echt een leek in autotechniek. Ben electricien.

Maar ze vertelde mij iets van dat ie niet meer in balans was oid.

Kan dat?

Jack v

Heeft hij de bak er al afgehad dan, dit is van de buitenkant namelijk niet te zien. Zo betrouwbaar is die garage dus ook weer niet. Vraag me toch af hoe hij hier bij komt.
Een versleten koppeling kun je vaak nog wel voelen, maar een krom vliegwiel :eusa_eh:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Jack v op 02-12-2010 16:13:54
Heeft hij de bak er al afgehad dan, dit is van de buitenkant namelijk niet te zien. Zo betrouwbaar is die garage dus ook weer niet. Vraag me toch af hoe hij hier bij komt.
Een versleten koppeling kun je vaak nog wel voelen, maar een krom vliegwiel :eusa_eh:

Goed punt: een tillende koppelingsplaat (wat die van ons nog wel eens willen doen als drukgroep/lager is versleten) kan aanvoelen als een krom vliegwiel..


Gr :D

electric-eddie

Wat ik wel weet is dat de asbak aardig rammelt als ie stationair draait.
De motorsteunen waren nog wel goed.
Ik dacht dat die de oorzaak waren naar aanleiding wat ik hier en daar al op het forum heb gelezen.

Ik moet zeggen dat die zoekfunctie wel waardeloos is.

Jack v

ai, das geen goeie binnenkomer Eddie :eusa_naughty:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Jack v op 02-12-2010 16:25:22
ai, das geen goeie binnenkomer Eddie :eusa_naughty:

;D

Ik kan hem geen ongelijk geven, maar het is een gemiste kans dat ie de Sticky met zoektips nog niet heeft gevonden..


Gr :angel:

UserID6342

Ga aub naar een vakman zoals bijv. Dennis850estate hier op het forum.  Als ik dit al lees, krijg ik al de kriebels.  Vliegwiel slecht zonder de bak eraf te hebben gehaald ?  Onzin !  Zoals de andere ook al zeggen, trillende koppelingsplaat door druklager veroorzaakt is een meer logischer optie. Trillingsdemper van de krukas zou dit overigens ook nog kunnen veroorzaken.

electric-eddie

Als iemand een goed adres weet enigzins in de buurt van zaltbommel die er naar wil kijken en wil vervangen wat er vervangen dient te worden, dan hou ik me zeker aanbevolen.

UserID6342

Zaltbommel / Arnhem-Rheden is toch goed te doen lijkt me ?  Mensen komen uit heel Nederland naar Dennis toe. Lijkt me dus verstandig dat je hem gewoon een PB stuurt en dan komt het allemaal wel goed.  je staat er toch niet op stil neem ik aan ?

electric-eddie

Hij roffelt nog lekker door gelukkig. Ik zal dennis morgen als ik hopelijk wat meer tijd heb even een PBtje sturen.

darius

Eddie bedoelt misschien wel het rubberen gedeelte in het vliegwiel dat het bonken kan veroorzaken..Het is een tdi
No show, only go.