Thom stelt zich voor maar nog zonder roffel

Gestart door Thom.W, 24-12-2010 09:05:15

Vorige topic - Volgende topic

Thom.W

Hallo ik ben Thom van bijna 50 jaar, ben opzoek naar een nette Cross Country en hoop hier wat info te vinden. In 78 mijn rijbewijs gehaald en verschillende auto s gereden maar nooit een volvo in bezit gehad. Na 6 jaar het andere zweedse merk te hebben gehad ben ik opzoek naar en cross country 98-99. In mijn zoek tocht (pas 2 maanden) heb ik er 3 gevonden en een test rit mee gemaakt maar alle 3 voelden de wagens ander aan  ??? waar van de best sturende er het slechts uitzag - had ook geen onderhouds historie - Ik heb geen haast met vinden maar kijk er wel naar uit om er 1 te hebben want dan kan mijn tijdelijke franse voiture het veld ruimen.

Gr. Thom

V70geRwin

welkom hier en veel plezier met zoeken.

De awd is niet het sterkste punt van die modeljaren. Gaat het je daarom?

VELTMAN

ik weet niet wat je bedoelt mat voelt anders aan??Veel mensen die voor het eerst in een awd rijden ervaren dat nog al eens als vreemd. Ook weet ik niet waar je woont maar Hennes in Nijmegen heeft er soms nog wat staan.

Thom.W

Hallo,
Bedankt voor jullie reactie.

De rede van mijn zoektocht naar dit model is de uitstraling en ze staan wat hoger op de wielen wat ik mooi vind om te zien en daar kom bij dat ik graag en awd zou willen hebben.

Wat ik bedoel met anders aanvoelen: 1ste van de drie had veel wielspin bij optrekken, nu heb ik op de 3 volvo forums al gelezen dat er dan een probleem kan zijn met de overbrenging naar de achter wielen, de 2de was wat wazig in het sturen?? (droge weg- geen sneeuw) en de 3de had aanrij schade voor en opzij maar stuurde lekker de bocht in en uit en had geen wielspin bij optrekken.

Ik woon in Geertruidenberg N-B maar een rit naar het oosten of noorden is geen probleem, deze types zijn niet dik bezaait in de verkoop dus zal altijd wel een stukje moeten rijden om er 1 te vinden.

)()()sT

Welkom!
De AWD is een zwak punt zoals gezegd en is duur bij vervanging.
Wij hebben preventief de as er onder vandaan gehaald en rijden nu gewoon weer FWD.
De looks en vooral de lekker hoge instap zijn de zaken waar het mijn pa om ging.

Chris

Citaat van: Thom.W op 24-12-2010 09:05:15
Hallo ik ben Thom van bijna 50 jaar, ben opzoek naar een nette Cross Country en hoop hier wat info te vinden. In 78 mijn rijbewijs gehaald en verschillende auto s gereden maar nooit een volvo in bezit gehad. Na 6 jaar het andere zweedse merk te hebben gehad ben ik opzoek naar en cross country 98-99. In mijn zoek tocht (pas 2 maanden) heb ik er 3 gevonden en een test rit mee gemaakt maar alle 3 voelden de wagens ander aan  ??? waar van de best sturende er het slechts uitzag - had ook geen onderhouds historie - Ik heb geen haast met vinden maar kijk er wel naar uit om er 1 te hebben want dan kan mijn tijdelijke franse voiture het veld ruimen.

Gr. Thom

Koenigsegg? :eusa_whistle:

Welkom hier ;) en succes met je zoektocht!

Thom.W

Citaat van: Chris op 24-12-2010 10:48:33
Koenigsegg? :eusa_whistle:'

nee :eusa_shifty: die andere zweed maar dat was wel begrepen denk ik :eusa_pray:

Jack v

Het verschil in rijden en wegedrag kan ook komen door het gebruik van andere type banden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Chris

Citaat van: Thom.W op 24-12-2010 12:12:31
Citaat van: Chris op 24-12-2010 10:48:33
Koenigsegg? :eusa_whistle:'

nee :eusa_shifty: die andere zweed maar dat was wel begrepen denk ik :eusa_pray:

;D... oh, dat andere merk ja :angel:.