Warm/koud klep luchtfilter

Gestart door GJV70, 22-12-2010 08:39:32

Vorige topic - Volgende topic

GJV70

Heren,

Gisteren even een massa punt hersteld. Deze was los geraakt. Ik had hiervoor de aanzuigbuis van de luchtfilter losgemaakt om er makkelijker bij te kunnen en zag toen dat de warm/koud klep zo stond dat de luchtfilter buitenlucht aanzuigt. Het was echter best  :-X koud gisteren en had hiervoor zo'n 10 km gereden.
Nu dacht ik dat onder een bepaalde temperatuur de luchtfilter aanzuigt vanaf het spruitstuk.

Klopt dit? En hoe koud moet het dan zijn?

Vast bedankt voor de reacties.

Gr. GJ
Roffel Sound Addict

Mr Rens

Volgensmij wordt dat vacuüm geregeld, dus even je slangetje nakijken? Al bij een paar graden boven nul gaat hij warme lucht aanzuigen volgensmij. Staat dat niet in vadis?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

elmarconi

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23946.0.html

Ik heb 'm ook losgekoppeld vastgezet in de warm weer stand, (dwz koude lucht aanzuigen...) en zelfs bij deze koude loopt 't op LPi prima. Heb wel idee dat 'ie wat meer verbruikt.  
--
Autogas Inside . . .

Jack v

Gewoon verwijderen die zooi en de klep vastzetten in de koude stand, heb je hier in Ned niet nodig.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

GJV70

Bedankt voor jullie reacties! Aangezien hij in de koude stand staat ook als is het erg koud laat ik hem maar zo zitten! :)
Roffel Sound Addict

GJV70

Citaat van: elmarconi op 22-12-2010 12:39:35

Ik heb 'm ook losgekoppeld vastgezet in de warme stand, en zelfs bij deze koude loopt 't op LPi prima. Heb wel idee dat 'ie wat meer verbruikt.   

Wat verbruikt ie dan? Ik zit zo rond de 1 op 7,5 á 1 op 8 met dit weer (korte en lange ritten gecombineerd)
Roffel Sound Addict

elmarconi

Citaat van: GJV70 op 22-12-2010 12:56:49
Citaat van: elmarconi op 22-12-2010 12:39:35

Ik heb 'm ook losgekoppeld vastgezet in de warme stand, en zelfs bij deze koude loopt 't op LPi prima. Heb wel idee dat 'ie wat meer verbruikt.   

Wat verbruikt ie dan? Ik zit zo rond de 1 op 7,5 á 1 op 8 met dit weer (korte en lange ritten gecombineerd)

Laatste tankbeurten 35 liter op 270 km. 1 op 7.7. Maar wel veel rustig gereden.
Normaal haal ik wel 1 op 8 tot 8.5 bij een forsere rijstijl.
--
Autogas Inside . . .

volvobug

Ik heb hem van de zomer verwijderd en de opening naar de uitlaatspruitstukbuis (3-dubbele woordwaarde...) afgeplakt voor betere doorstroming inlaatlucht. Nu met de kou geen probleem op LPG.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Ik heb hem bij de 10V er al bijna drie jaar er af (zie de link van elmarconi).
Met behoorlijk lage temperaturen gereden, geen enkel punt op LPi of benzine.

De verdamper installatie van mijn vrouw, de 20 klepper, vind het ook best.