Airco stinkt !!

Gestart door Oemie, 04-04-2004 02:34:38

Vorige topic - Volgende topic

Gilles

Gioedemorgen,
ik zag nu pas dat het onderwerp waar ik dit bericht eerst had geplaatst al gesloten was.
Vandaar nogmaals in deze groep. Hopelijk kan iemand mij helpen.

BvhD

Mijn probleem:

Beslagen voorruit, voornamelijk a/d passagierskant, en de zijruiten rechts.
Lijkt wel vettige aanslag, gaat ook niet snel weg.

Dealer heeft het bewuste afvoerslangetje vastgezet.
Aanslag blijft.
Bij aircobedrijf langsgeweest, adverteerde met gratis controle en ik dacht je weet niet wat ze vinden. En wat blijkt, dat die witte plastic bak, waar dat afvoer slangetje uitkomt koelvloeistof lekt, niet veel maar genoeg om het niveau in het reservoir in de motorruimtr zichtbaar te laten zakken. Prijs opgevraagd voor vervangen v/d bak, ff schrikken Euro 690,- Bij volvo dealer, koelvloeistof bij laten vullen, was gratis, en meteen maar prijs voor het vervangen v/d witte bak opgevraagd. (Heet ook wel kachelblok o.i.d.) 390,- euro meneertje.

Voor de duidelijkheid, aanslag komt vooral 's-morgens. Als het interieur op gewenste temp. is en ik er een graadje of 2 bij doe, komt er damp uit de uitstroomopeningen, die ook stinkt. Zou dat toevallig diezelfde koelvloeistof zijn, die dan verdampt ofzo. Of heb ik pech en moet naast het veravngen v/d witte bak ook het syteem gereinigd worden met zo'n desinfecterend middel. Vreemd is dan alleen dat de ECC niet stinkt bij koelen.

Leerzaam hoor een airco!

Groet,
Gilles

mark20v

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=27;action=display;threadid=4223;start=msg80963#msg80963

Kachel roosters en vanuit het motorcompartiment: tussen de schoepen doorsteken en dan zover mogelijk naar rechts geleiden zodat je richting kachelradiateur gaat.

Is met 5 minuutjes gepiept ;)

mark
Volvo separates men from the boys  

TTT242

Helpt niet, al 2 x gedaan  >:(
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

mark20v

Bij mij wel...

---edit--- 1X gedaan ;) ---edit---

nOOb

Bij mij ook hoor. 1 x gebruikt, half jaar geleden
Airco spul van WEYNS.

gr. Nico

briston

Hallooa, spuitbussen zoals de meeste gemerkt hebben zijn maar een tijdelijke oplossing, het probleem van die stank licht meestal aan het verdamperblok in het dashboard, die is namelijk van aluminium gemaakt,en aluminium trekt allerlei omgevingluchtjes aan

Groetjes

mark20v

De stank komt van bacterien, deze worden aangetrokken  doordat de verdamper vochtig wordt en dus een ideale plek is voor bacterien. Die spuitbussen doden en verdrijven de bacterien, de veroorzaker dus. Daarnaast ruikt het schuim wat uit de spuitbussen komt lekker.

Het zal geen half jaar lekker ruiken maar de bacterien blijven wel weg ;)