Start problemen

Gestart door ronnie 850, 27-12-2010 07:48:54

Vorige topic - Volgende topic

ronnie 850

Hallo

Ik heb een volvo 850 2.5 liter 10 klepper.Het is al een oud beestje uit 1994,maar nog nooit echt problemen mee gehad .Tot dat hij de laatste tijd steeds vaker start problemen heeft  ???.Het lijkt dan wel of hij geen vonk krijgt,dan moet je heel lang door starten en dan doet hij het wel,vervolgens kan hij zo weer een maand geen startproblemen geven.Ik heb zelf wel het gevoel dat hij het met vochtig weer vaker heeft.Ik heb de verdelerkap en de rotor al gecontroleerd ,schoon gemaakt en weer opgezet.

groeten Ronnie

francois

fout code even door lezen en posten

kijken of we je kunnen helpen

grfr

animalT5R

Staat ook een productie datum op de bougiekabels,misschien zijn die oud? Maar waarom verdelerkap en rotor schoonmaken ipv vervangen vraag ik me af.Je wilt dit probleem toch oplossen en niet uitstellen tot hij helemaal niet meer start?
Zoals ik het lees zit het in je ontsteking,dat is niet een al te groot traject.
-Verdeelkap
-Rotor
-bougiekabels
-bougies.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

cas

niet starten met idee dat hij geen vonk krijgt kunnen veel dingen zijn idd. even uitlezen!

ook een nokkenassensor is een mogelijke oorzaak  :angel: 

uitlezen en dan verder zien...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jan piet

:eusa_think:

Vochtig weer en slecht starten... Zie je 'een blauwe schicht' als je in donker start: dus zoals al wordt aangegeven rotte oude kabels of kappen??

mevita

de mijne ook startproblemen, smorgens als hij koud is sleutel in kontakt, kontackt aan lampjes branden maar er gebeurt niks , na tig keerkontakt aan uit met soms een klein gepruttel en dan ineens start hij gewoon normaal en rest van de dag start hij meestal gewoon zonder tig keer proberen .
relais 103 al omgewisseld, wat zou t nog meer kunnen zijn,

gr mevita

Ludo

Citaat van: mevita op 27-12-2010 22:59:08
de mijne ook startproblemen, smorgens als hij koud is sleutel in kontakt, kontackt aan lampjes branden maar er gebeurt niks ,

Wat zou er dan moeten gebeuren, met de sleutel in contactstand II?.

mevita

Citaat van: Ludo op 27-12-2010 23:04:25
de mijne ook startproblemen, smorgens als hij koud is sleutel in kontakt, kontackt aan lampjes branden maar er gebeurt niks ,

er gebeurt niks als ik de sleutel doordraai om hem te starten

Ludo

Dat klinkt al anders.  ;D  ;)

De startmotor geeft dus geen teken van leven?.
Probeer er eens een klopje met bv een hamersteel op te geven, tijdens omdraaien van de sleutel.

vlovlo850

Koolborstels van de startmotor ? Zie welke ellende ik had in deze http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.255.html

Ludo

Citaat van: vlovlo850 op 27-12-2010 23:18:18
Koolborstels van de startmotor ? Zie welke ellende ik had in deze http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.255.html

Als ik het goed heb, draaide de motor bij jou wel rond, maar sloeg die niet aan.
Als de bendix in de startmotor vast zit, kan die niet bij/in de starterkrans komen, dan hoor je énkel een tik.

mevita

Citaat van: Ludo op 27-12-2010 23:12:20
Dat klinkt al anders.  ;D  ;)

De startmotor geeft dus geen teken van leven?.
Probeer er eens een klopje met bv een hamersteel op te geven, tijdens omdraaien van de sleutel.
Inderdaad geen teken van leven en na een stuk of wat keren op en neer met de sleutel start hij dan ineens weer normaal als hij koud is, bij warme motor start hij meteen.Lijkt wel of de startmotor in t begin te weinig stroom krijgt, tikje erop geven en sleutel omdraaien gaat een beetje lastig zonder hulp ;D
kan de thermostaat nog wat ermee te maken hebben want die blijft ook een hele tijd op 5 uur staan en pas als ik ergens een tijdje stilsta gaat hij naar 3 uur,
gr mevita

)()()sT

Citaat van: mevita op 27-12-2010 23:09:25
Citaat van: Ludo op 27-12-2010 23:04:25

er gebeurt niks als ik de sleutel doordraai om hem te starten

Dat had ik ook vorig jaar..... Net alsof ie in de D staat --> PNP switch?
Probeer bij het euvel eens te starten door met een extra draadje vanaf de + ingang van de startmotor op de plus van de accu te houden? Let wel dat ie dan in de P of N staat en contact op stand 2 natuurlijk.

Ludo

Ja even een 2é persoon regelen is handiger.  ;D
Als ie meteen na een klopje aanstaat, is de startmotor aan revisie of vernieuwing toe.

De thermostaat staat los van een vastzittende bendix.

vlovlo850

Citaat van: Ludo op 27-12-2010 23:24:54
Citaat van: vlovlo850 op 27-12-2010 23:18:18

Als ik het goed heb, draaide de motor bij jou wel rond, maar sloeg die niet aan.
Als de bendix in de startmotor vast zit, kan die niet bij/in de starterkrans komen, dan hoor je énkel een tik.

Lees mijn link (hierboven gepost) even, Ludo ... BTW ik reageerde op de oorspronkelijke TS