Koplamp > Accu probleem

Gestart door trevjans, 29-12-2010 17:54:47

Vorige topic - Volgende topic

trevjans

Hi,

vanmorgen de auto willen starten, maar helaas de accu leeg . . . de wegenwacht langs en de boel weer netjes opgeladen (accu was helemaal leeg)

vervolgens onderweg gegaan en keurig alles werkt, ruim een uur gereden en vervolgens de auto bij een redelijk bekend zweeds warenhuis neergezet . . . even rustig rond gelopen en daarna weer naar de auto . . .

schrik  ??? de koplampen staan aan, die normaal altijd zijn bij het afsluiten van de auto . . .  en natuurlijk niet starten want de accu was weer nagenoeg leeg . . . de wegenwacht langs laten komen en ja hij deed het weer . . .

ergens lijkt het erop dat de lampen niet uitgaan bij het afsluiten van het contact . .  de enige verandering rondom de auto is het feit dat ik deze gisteravond heb schoongespoten in een wasbox

de wegenwacht kon niet vinden waar het probleem zat (massa, relais, zout, vocht) en gaf als tip om de accu pool thuis er maar af te halen en er weer op te drukken als ik weg moet . . . het is een oplossing maar niet de meest optimale natuurlijk . .

iemand enig idee wat de oplossing kan zijn . .  . ???

Trevor

Sven850

Misschien dat je contact slot niet goed meer is. Zou ik even controleren
XC40 T4 Recharge

ulkeman

gaan de lampen ook niet uit als je aan die draaiknop draait? naar stads licht en weer naar koplampen?]

misschien dat ergens een relais blijft hangen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

trevjans

neen lampen blijven branden . .  standje 0 geeft gewoon koplampen weer, net als standje I . .  schakelen naar de stadlichten werkt wel . .

de wegenwacht heeft de relais gecontroleerd en deze lijkt wel goed te zijn . .

wanneer pool van accu af is is het natuurlijk donker, zosnel de accu aangesloten wordt gaat het licht aan en begint er iets te tikken (schakeling) in de omgeving van de relais . . . daar echter niets gevonden

thuur

Hoe heeft de ANWB het relais uitgesloten?

Gr 8)

trevjans

niet echt uitgesloten lijkt me, meer schoonmaken en dergelijke . .

de aansluitingen bij de lampen waren ook keurig netjes schoon . .

francois

UserID6342

Je hebt, volgens mij, 3 opties ;D

-Relais 104/108
-Lichtschakelaar
-Elec. gedeelte contactslot

Zou eens beginnen ook in deze volgorde te zoeken / te werken / te vervangen.

thuur

Als de lampen blijven branden geef dan eens een tik met het handvat van een schroevendraaier op het relais. Als de lampen dan uitgaan weet je waar je moet zoeken.

Gr ;)

trevjans

relais vervangen, maar blijft zelfde probleem . . . in alle standen branden de koplampen . .

andere lichtschakelaar er tussen en toen werkte het en en ander wel . . alleen;

lichtschakelaar op uit, dan heel zwak stadlicht
lichtschakelaar op stadslicht, dan normaal stadlicht
lichtschakelaar op aan, dan heel zwak stadlicht plus normale koplamp

nu dus nog een probleem wanneer schakelaar op uit staat . .  enig idee ????

electrisch deel contactslot in  goed

groet

Jeff

Iemand enig idee,
ik heb de net het elektrische gedeelte van het contactslot vervangen door een exemplaar van de sloop, mijn oude goeie werkende lichtschakelaar zit er nu in. En mijn oude goeie werkende relais 104/108 zit erin.

Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn, misschien een massapunt gezien de wagen is gewassen van de week? Of denk ik dan te ver.

Verder zijn alle zekeringen gecontroleerd en dat ziet er goed uit! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

trevjans

kreeg een tip over de kabelboom naar achter toe bij de trekhaak.

echter waar zit de aansluiting van de elektra betreffende de trekhaak, er is gezegd dat er een platte witte stekker zit welke ik zou moeten loskoppelen, echter ik kan deze niet vinden . . .

groet
(nu even een rondje rijden om de accu op te laden . . )

Jack v

hij zit bij 1 van je achterlampen, kijk even onder de auto naar welke kant de trekhaakkabel loopt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

trevjans

morgenvroeg eens verder kijken . . beetje donker en vooral heel koud nu . .  vingers vallen er bijna af  :-\

dank alvast

ftp

Ik heb sinds een uurtje precies hetzelfde probleem. Ben benieuwd naar de antwoorden!