TD04HL #7 turbine huis met rechte conische uitlaat flens

Gestart door evo, 31-12-2010 14:37:59

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

evo

... the HIGHWAY is made out of LIME JELLO and my HONDA is a barbequeuedOYSTER!  Yum!

Oja, en ik heb ook nog een Civic... :)

M a r c

Citaat van: evo op 13-01-2011 16:21:26
@Marc

Heb je het hierboven gelinkte pdf-je gelezen?

Standaard bak uit een 9-3... Sommigen monteren overigens nu de handgeschakelde 6bak uit de 9-3SS (zeg maar de moderne 9-3) in hun "oudjes" (bijna bolt-on) maar die draaien dan ook echt monsterkoppels... dus ruim boven de 600nm...

Dus nogmaals... Uit welke tijd stamt jouw kennis  ;D

We hebben 't toch niet over oldtimers, he?

Denk dat mijn kennis couranter is dan de jouwe... hoogstwaarschijnlijk heb je dus nog nooit serieus vermogen uit de motors gepeuterd....  ik heb diverse Zweedse kennissen met getunede Saabs 9-3 en 9-5. Een van hun werkt zelfs voor de R&D van Saab....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

evo

Hoeveel denk je dat de AW bakken uit de 9-3 en 9-5 kunnen hebben?
En wat denk je dat de limieten zijn voor de 5 en 6 versnelling handbakken uit de 9-3 en de 9-3 SS?

"Serieus vermogen" is zo relatief, vind je niet?

... the HIGHWAY is made out of LIME JELLO and my HONDA is a barbequeuedOYSTER!  Yum!

evo

Hallo!

Is die mafketel met die SAAB weer. Inmiddels wel al opgeschoten maar nog niet klaar. 't is een hobbby dus andere zaken krijgen al gauw de prioriteit.

Zelfbouw hybride "Shortnose TD04HL-19T#7 9-Blade Superback":

Spaghetti is onderweg... Hopelijk lukt 't me om het zaakje ergens rond kerst te monteren.

JW

leuk, ook dat met E85. Zelf rijd ik nu een jaar of 3-4 op E85 in mn 240. Jaar of 2 non turbo en sinds begin 2009 met turbo op originele blok met hoge compressie (9,8:1). Goed spul, ik heb het niet aan het kloppen gekregen tot nu toe en de motor loopt er goed op.

Succes met de ombouw, klinkt leuk. Ik sluit me wel aan bij de eerder genoemde zaken over het conische huis  ;) maar daar is genoeg over heen en weer gekletst, voor- en nadelen zijn bekend.

Welke automaat bak zit er in? (typenr, zoals 5hp18 oid, 4hp22 etc).
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

evo

Na veel pijn.... en nog meer moeite...

http://www.youtube.com/watch?v=RELPpGCHQ6w
Sorry, ik weet niet hou ik hier media inline kan posten....

Let maar niet op mijn commentaar... dat zijn zaken die je niet (goed?) kunt horen op het filmpje.

Dit wordt overigens "curen" genoemd. Het "bakken" van de heat wrap, zeg maar....

Dus...
1. custom intake naar turbo, op zijn smalst 2.5"
2. dan komt een 19T compressor met een mooie kelk
3. dikke IC (maar die had ik al)
4. de spaghetti shizzl
5. nummer 7 tubine huis (van een oude 850....) met labirith flens
6. 9 bladige en geclipped turbine wiel
7. Custom 3" DP

Wat een boel werk was dat. Maar ik heb nu wel een mooie basis om verder me te tunen  :D

Oh, en natuurlijk de dikste blow-off valve die ik kon vinden  :mrgreen:

Dus where SAAB meet Volvo.... althans een stukje Volvo dan  :P