Broodje aap verhaal of niet?

Gestart door LouisXIV, 06-01-2011 20:57:37

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: KIM op 07-01-2011 13:04:04
Versleten draagarmen geven idd ook het gevoel van kromme schijven.
Kan het zijn dat je die versleten draagarmen "voelt" bij het zachtjes rijden en veel sturen zoals bij het in en uitparkeren? Het lijkt dan net alsof de wielen kantelen (zijdelings). Ik heb trouwens vandaag met de Volvo delaer gebeld en ik ga zeker een aankoop keuring laten uitvoeren. Vervolgens ga ik met die lijst naar mijn garage. Mijn bovag garantie loop nog 5 1/2 maand dus ik denk dat ik in de één na laatste maand het beste kan gaan? Of zouden jullie dat eerder adviseren?

hendrik75

Citaat van: LouisXIV op 07-01-2011 15:57:13
Kan het zijn dat je die versleten draagarmen "voelt" bij het zachtjes rijden en veel sturen zoals bij het in en uitparkeren? Het lijkt dan net alsof de wielen kantelen (zijdelings). Ik heb trouwens vandaag met de Volvo delaer gebeld en ik ga zeker een aankoop keuring laten uitvoeren. Vervolgens ga ik met die lijst naar mijn garage. Mijn bovag garantie loop nog 5 1/2 maand dus ik denk dat ik in de één na laatste maand het beste kan gaan? Of zouden jullie dat eerder adviseren?

Dat zou je dan ook moeten horen op kleine oneffenheden als daar speling zit... tikken/ rammelen/ ratelen/ piepen.
( nét nieuwe draagarm en nu geheel piep en kraakvij )

KIM

Citaat van: LouisXIV op 07-01-2011 15:57:13

Lijkt mij dat íe dan ook niet door de APK komt.
Ik heb bovenstaande nooit ervaren.

Remschijven afdraaien aan de auto kun je voor ongeveer 80 euro wel ergens laten doen.
Draagarmen is een wat lastiger verhaal (zoek maar hier op het forum). Imitatie is in ieder geval niet aan te raden in deze. Draagarmen met goede bevindingen zijn de Meyle HD (ongeveer 125 euro p/stuk).

Willem Welten

kromme remschijven kan zeker, dit is goed te merken in een remmenbank.
Dan is te zeggen of het voor of achter zit.

al geprobeerd om een paar keer flink in de remmen te duiken, dit kan soms veel schelen.
ook bij remblokken die pieppen.

Gr

mevita

Je hebt een auto gekocht met bovag garantie, nu constateer jij een trilprobleem teruggaan naar garage en eisen dat ze je probleem oplossen een auto hoort normaal niet te trillen tijdens remmen tenminste als je garantie ook geld voor slijtagedelen zoniet bovag inschakelen en zeker niet wachten tot t einde van je garantie, wie weet wat er nog meer in de tussentijd aan gaat mankeren

gr mevita

Jan_D.

Als ik het zo hoor zou ik zeker een afspraak maken met een Volvo-dealer en ze heel goed laten kijken naar de hele voorwielophanging, dus draagarmen, fuseekogels en spoorstangkogels. De remklauwen voor en vooral achter natuurlijk ook! Naar mijn idee zsm doen en niet wachten tot bijna einde van de garantie. Dan zou er nog geroepen kunnen worden: "dat is gewone slijtage, hij was goed bij verkoop!"

Sem

Trillen in pedaal alleen is vaak achter. Als ie trilt in het stuur met remmen zit het voor.

Welkom bij de "kromme schijven" club! Ik heb een nieuwe grotere schijvenset gemonteerd en vanaf 1000km trillen. Daarna nieuwe onder garantie en na 3000km trillen...  Ze zien me alweer aankomen bij de dealer! Ik moet wel bekennen dat mijn zuiger van de linker remklauw wel wat bloot ligt, maar dat is al 3.5 jaar zo en hij heeft er nooit problemen mee gehad. Echt pas toen ik nieuwe schijven had gemonteerd. Ik moet binnenkort maar eens die klauw lostrekken en fixen, maar ik denk dat die schijven al overleden zijn... soms voel ik ze al met stapvoets rijden...  Die zijn dus wel krom!

Afijn Louis..  Iets is er niet goed bij jouw auto. Ik hou ook nooit mijn voet op de rem en al zeker niet bij een automaat om de reden die jouw dealer al aangaf. Dat doe ik puur voor de zekerheid. Toch moet het gewoon kunnen. Het staat ook niet in je owners-manual dat je geen voet op het pedaal mag houden en hem in N moet zetten. Absurd. Wat al aangeven is.... bij normaal rijden moet het geen probleem zijn. Ben je een stevige rijder zoals ik, dan zou ik idd bij stilstaan vanaf hogere snelheid even de keuzehandel in de "N" te zetten en voetje van het pedaal. (als de situatie en het wegdek het toelaat...  ;))

UserID6342

Tis geen broodje aap verhaal en er zit wel een kern van waarheid in zoals Misha ook zegt.  Echter op normale personenauto's bij normale snelheden is het wel een dom gelul stukje.  Qua vrachtwagens en met hoge snelheid naar 0 toe en voet op de rem houden klopt het helemaal.

Ik zou eerst maar eens kijken of de boel goed gangbaar is, maar dat zou de garage waar je 'm gekocht heb eigenlijk moeten doen.  Maar een ander bedrijf had toch ook gekeken of de auto goed in orde was ???

Verder is de sleuteldag op 12 februari niet in Boxtel maar in Boxmeer.

LouisXIV

Bedankt voor alle tips. Ik ga maandag met de auto naar de garage waar ik hem gekocht heb en dan vraag ik ze om alles eens goed na te kijken. Ik maak een lijstje van de door jullie ingebrachte punten en hoop dan maandag middag weer een fijne Volvo op te halen. Mocht dit niet baten dan maak ik een afspraak bij een volvo dealer voor een aankoopkeuring. Ik laat jullie maandag weten hoe het is afgelopen.

LouisXIV

Zo, ik ben net terug van de garage. Helaas zonder V70  :eusa_wall:. Ik ging voor storingslampje ( P0261: cilinder 1 injector circuit low
P0262: cilinder 1 injector circuit high) bij de vraag of hier iets aan gedaan was kreeg ik als antwoord dat er gereset was bij de volvo garage. Zodra het lampje weer gaat branden gaan we gewoon weer terug. Daarnaast het trillen v/d rem ik vroeg wat ermee gedaan was. Ik kreeg als antwoord dat de schijven schoon gemaakt waren en gangbaar en nieuwe remblokken hadden gekregen. Ik stelde voor om even proef te rijden. Ik merkte al direct dat het trillen er nog steeds was. Na een korte rit (stukje snelweg stukje binnendoor) sleutels ingeleverd en gezegd dat ik niet tevreden ben over het remmen. Ze trillen nog steeds. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Ik laat me verassen  :).

Ik baal wel flink natuurlijk maar zolang ik nog garantie heb moeten ze wel de kans krijgen om het goed op te lossen.

MVeldhuis

Even een kleine verbetering op wat op pagina 1 beweert wordt:

Er wordt gezegd dat de schijf minder koelt waar de blokken de schijf raken, dit is dus onjuist.
Het is juist precies andersom, lucht geleid slecht en metaal juist erg goed, waar de blokken de schijf raken wordt dus juist erg veel warmte aan de schijf onttrokken in vergelijking tot de rest van de schijf.

Noem het miereneuken maar ik denk ik zeg het toch even voor de volledigheid. :P

LouisXIV

Citaat van: MVeldhuis op 10-01-2011 16:53:58

Er wordt gezegd dat de schijf minder koelt waar de blokken de schijf raken, dit is dus onjuist.
Het is juist precies andersom, lucht geleid slecht en metaal juist erg goed, waar de blokken de schijf raken wordt dus juist erg veel warmte aan de schijf onttrokken in vergelijking tot de rest van de schijf.

Ja maar massa is ook traag en hoe meer massa hoe langer het duurt voordat hij is afgekoeld. Dit heeft te maken met de oppervlakte/inhoud ratio. Hoe dan ook de remschijven horen gewoon niet te trillen.

Sem

Citaat van: MVeldhuis op 10-01-2011 16:53:58

Dat klinkt leuk als de remblokken koud zijn, maar dat zijn ze niet...  Die zijn ook kokend heet.....   die lucht die langs de rest van de schijf vloeit is dat niet...  Die zal op zo'n moment echt beter koelen.
Citaat van: LouisXIV op 10-01-2011 16:45:12
Zo, ik ben net terug van de garage. Helaas zonder V70  :eusa_wall:. Ik ging voor storingslampje ( P0261: cilinder 1 injector circuit low
P0262: cilinder 1 injector circuit high) bij de vraag of hier iets aan gedaan was kreeg ik als antwoord dat er gereset was bij de volvo garage. Zodra het lampje weer gaat branden gaan we gewoon weer terug. Daarnaast het trillen v/d rem ik vroeg wat ermee gedaan was. Ik kreeg als antwoord dat de schijven schoon gemaakt waren en gangbaar en nieuwe remblokken hadden gekregen. Ik stelde voor om even proef te rijden. Ik merkte al direct dat het trillen er nog steeds was. Na een korte rit (stukje snelweg stukje binnendoor) sleutels ingeleverd en gezegd dat ik niet tevreden ben over het remmen. Ze trillen nog steeds. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Ik laat me verassen  :).

Ik baal wel flink natuurlijk maar zolang ik nog garantie heb moeten ze wel de kans krijgen om het goed op te lossen.

Ik ben niet gauw een zeur, maar je hebt een behoorlijke prijs betaald.... dan mag je er van uit gaan dat het ook proffesioneel opgelost gaat worden. Zou toch wat zijn.... Kan me over dit soort dingen wel ergeren. Als ze daar gaan proefrijden merken ze toch hetzelfde als jij? Ongelovelijk... alsof ze nog nooit zoiets meegemaakt hebben ???  :eusa_wall:

LouisXIV

Citaat van: Sem op 10-01-2011 17:08:46
Ik ben niet gauw een zeur, maar je hebt een behoorlijke prijs betaald.... dan mag je er van uit gaan dat het ook proffesioneel opgelost gaat worden. Zou toch wat zijn.... Kan me over dit soort dingen wel ergeren. Als ze daar gaan proefrijden merken ze toch hetzelfde als jij? Ongelovelijk... alsof ze nog nooit zoiets meegemaakt hebben ???  :eusa_wall:
Ach voorlopig zijn ze nog niet met me klaar  :evil: :)

EdenAli

Citaat van: Dirk342 op 07-01-2011 21:01:40
Tis geen broodje aap verhaal en er zit wel een kern van waarheid in zoals Misha ook zegt.  Echter op normale personenauto's bij normale snelheden is het wel een dom gelul stukje.  Qua vrachtwagens en met hoge snelheid naar 0 toe en voet op de rem houden klopt het helemaal.

Ik zou eerst maar eens kijken of de boel goed gangbaar is, maar dat zou de garage waar je 'm gekocht heb eigenlijk moeten doen.  Maar een ander bedrijf had toch ook gekeken of de auto goed in orde was ???

Verder is de sleuteldag op 12 februari niet in Boxtel maar in Boxmeer.

Dirk je kent de mijne nog wel..
We hebben toen orginele remschoenen gemonteerd en het trillen werd steeds minder en nu is het al een paar duizend km weg

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13373.msg881888.html#msg881888