Heerlen-Llorett vv

Gestart door widebody, 09-01-2011 14:16:21

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Hier even een verslag van een reisje van mij.

Enige tijd geleden zijn er twee mensen uit Llorett(nederlands) naar Nl gekomen om hier weer een tijdje te komen wonen en werken. Zijn (peter) werkgever eiste dat ie weer hier kwam wonen. Dus zogezegd zogedaan. Samen met zij vriendin, Lea, zijn ze hier in de wijk komen wonen.
Lang verhaal kort gemaakt, wij zijn bevriend met ze geraakt.

Nu zagen  ze de kans om weer terug te gaan naar Llorett.

Beide hier hun baan opgezegd. Heel veel met een int. verhuisbedrijf verstuurd naar hun eigen huis.

Maar hoe neem je, in een Civic Del Sol, 4 honden en twee volwassenen mee?

Geen probleem dachten ze. We kennen iemand met een 855. Ideaal

Afgelopen disndagavond even naar Heesch, daar een autoambulance opgehaald. Woensdag alles verder voorbereid. Donderdag was de grote dag. Op een voor mij normale tijd, 04:00uur, zijn we op pad gegaan met een DelSol op de Ambulance, 4 redelijk grote honden(1 canecorso), en 3 volwassenen en een berg bagage vetrokken richting het zuiden. De volvo deed eindelijk eens waar ie voor gemaakt was, met veel inhoud lange afstanden afleggen. Tempo lag gemiddeld op 100km/h op de peage. schiet lekker op dus.

De reis verliep voorspoedig. Net in de buurt van Lyon sloeg echter het noodlot toe. Een band van de volvo zei pssssflopflopflop. We zijn gelijk gestopt, op de vluchtstrook van de peage en even snel gekeken. Jahoor li achter van de volvo, zo goed als leeg. SH.T!

Voorzichtig doorgereden, want we sonden in een flauwe rechtsbocht heuvelafwaarts. Gelukkig, 75 meter verder een vluchthaven. Gauw het reservewiel onder de honden vandaan getoverd en in een nieuwe wereldrecordtijd de band gewisseld en de krik, lekke band ed in de delsol gemikt. Gauw weer verder. Volgend tankstation eraf en kijken wat er gebeurt was. Blijkt, na demaontage in Lorett, dat er bij het omleggen van de (winterband) een foutje gemaakt is ddor de bandenboer. Precies op de hiel, in het vlak dat in het velgbed ligt, zat een snee. Nog een wonder dat het pas voorbij Lyon gebeurde. Gelukkig het reservewiel vvor de trip op spanning gebracht.

De verdere reisverliep weer voorspoedig. Wel vaak gestopt om te tanken  :'(. Dat ging helaas niet anders. Zo´n 2.5 20v staat niet als zuinig bekend en dan met die last erin/eraan :eusa_doh:.

`s avonds om plm 20±30 waren we op de plaats van bestemming. Moe maar uitgeput gauw de auto leegmaken, hondjes verzorgen en in de kennel en de delsol afladen. Pizzaatje gescoord in Llorett. En nog ff op de bank TV kijken.

Vrijdagmorgen om 08±30 heerlijk koffie gedronken in mijn tshirt op hun terras. Vervolgens naar Llorett geweest, door de wolken de berg af(errug mistig en frisjes), boodschappen gedaan, nieuwe band laten monteren op de velg en de oude mee terug. Bij terugkomst bij hun huis bleek de termometer 26gr aan te geven.  :eusa_dance: Lekkerhoor!!!

Zaterdagmorgen weer met Peter terug richting Nl gereden. Het tempo lag beduidend hoger, met aanhanger 130km/h. Toch nog even vaak moeten tanken als op de heenweg. Eerst naar Heesch de ambulance terugbrengen en dan weer teug naar Heerlen. Om 19:30 waren we in Heerlen. Gauw even een frietje halen en dan languit op de bank.

En vanmorgen om 07:45uur heb ik peter op MAA(vliegveld beek) afgezet en vliegt ie terug naar Llorett.

We hebben dus in 2,5 dag 3247 kilometer afgelegd met een gemiddeld verbruik van 14L/100km. Valt niet tegen, vind ik zelf. En geen druppel olie hoeven bijvullen. Km stand van de 855 nu 382.xxxkm

Blij dat ik weer bij vrouw en kind ben. Blij dat ik onze vrienden heb kunnen helpen met het verwezelijken van hun droom om weer in spanje te kunnen wonen. Blij dat de volvo het zo goed gedaan heeft.  

Kortom een blij mens, wat wl je nog meer.

Nu weet ik iig hoever ik in juni met de caravan moet rijden :eusa_shhh: :eusa_sick:

Gr

Marc

)()()sT

Neem dan ook photobucket  :D
Mooi te lezen dat die bejaarde roffel zo lekker blijft lopen!

widebody

Citaat van: )()()sT op 09-01-2011 14:45:30
Neem dan ook photobucket  :D

Bedankt voor de tip Joost!

Werkt idd veel makkelijker en sneller. ;D

)()()sT

Marc O.

Leuke reisje zo, effe op en neer naar Spanje :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

francois

had graag met je mee gewilt wel voor op vacantie  ;D

widebody

In juni gaan we 3 weken met vakantie naar .......... jawel, daar!

alleen die reis heen en terug :eusa_think:.

En tegenwoordig vlieg je off-season voor 40 eurie heenenweer met RyanAir. Dus best kans dat we afentoe eens openneer vliegen als dat zo uitkomt.

We zullen gaan zien.