Sturen van zwaar naar licht

Gestart door Lucifer, 03-01-2011 11:07:26

Vorige topic - Volgende topic

Lucifer

Hallo allemaal,

Als ik in mijn '97 V70 2.5T (ex awd) stuur, vooral bij lage snelheid als je een (bijna) volledige stuuruitslag wilt maken, dan merk ik dat het sturen eerst een tikje zwaarder gaat totdat hij over een soort van dood punt heen komt en dan stuurt hij een stuk lichter (bijna vanzelf). Ik heb dit bij andere auto's nooit zo ervaren, is dit gebruikelijk of is er iets mis?
Ook trekt hij een klein beetje naar rechts.

B.v.d
Groet Harold

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thuur

Speling op stuurkogels kan dit ook veroorzaken.

Gr ;)

francois

Speling op stuurkogels  bijna 90 procent zeker

zoals thuur aangeeft

vrgrfr

fredtref

Al gekeken naar het olie niveau van de stuurpomp, ik had precies hetzelfde gevoel, bleek dat het niveau aardig gedaald was, olie op peil gebracht en over was het zware dode punt met sturen.

Lucifer

Een grote kans dat het ligt aan de fusee/stuurkogels dus...

@Fredtref:  Heb ik nog niet naar gekeken,  zal dit z.s.m. bekijken.

Het fenomeen lijkt ook niet altijd op te treden..... zal straks nog eens een stukje gaan sturen.

LPGLE

mijn geschorste 850 heeft dit ook .

Omdat ik een stuurhuis wissel overwoog , heb ik ge-experimenteerd met een k-flon toevoeging .

Na een aantal dagen werkte het spul en stuurde hij weer als vanouds .

Soms als ik hem verplaats ( staat nu geschorst)  stuur hij weer zwaar , maar na 5 minuten lopen is het weer in orde .

Denk dat velen je dit afraden... ( ze zijn hier niet zo van de toevoegingen ;)  )

Als je mijn geschorst GLE wilt proberen dan mag dat .  Staat nu al geruime tijd stil en zal ongetwijfeld zwaar sturen nu .
( ook dat punt wat jij beschrijft en daarna weer licht )
Na even rondpompen van de olie ( met de toevoeging) zal je het verschil merken .
Stuurhuis is trouwens lek vrij .

thuur

Citaat van: LPGLE op 04-01-2011 17:59:45

Omdat ik een stuurhuis wissel overwoog , heb ik ge-experimenteerd met een k-flon toevoeging .

Na een aantal dagen werkte het spul en stuurde hij weer als vanouds .

Soms als ik hem verplaats ( staat nu geschorst)  stuur hij weer zwaar , maar na 5 minuten lopen is het weer in orde .

Denk dat velen je dit afraden... ( ze zijn hier niet zo van de toevoegingen ;)  )

Als je mijn geschorst GLE wilt proberen dan mag dat .  Staat nu al geruime tijd stil en zal ongetwijfeld zwaar sturen nu .
( ook dat punt wat jij beschrijft en daarna weer licht )
Na even rondpompen van de olie ( met de toevoeging) zal je het verschil merken .
Stuurhuis is trouwens lek vrij .

Zwaar sturen bij koude olie is wat anders dan over een zwaar punt heen moeten sturen. In jouw geval zou ik er gewoon nieuwe ATF in doen ;)

Gr 8)

LPGLE

Citaat van: thuur op 04-01-2011 23:58:04
Zwaar sturen bij koude olie is wat anders dan over een zwaar punt heen moeten sturen. In jouw geval zou ik er gewoon nieuwe ATF in doen ;)

Citaat van: Lucifer op 03-01-2011 11:07:26

Als ik in mijn '97 V70 2.5T (ex awd) stuur, vooral bij lage snelheid als je een (bijna) volledige stuuruitslag wilt maken, dan merk ik dat het sturen eerst een tikje zwaarder gaat totdat hij over een soort van dood punt heen komt en dan stuurt hij een stuk lichter (bijna vanzelf).
Citaat van: LPGLE op 04-01-2011 17:59:45

Ook mijn geschorste heeft/had dat zware punt .
Nu alleen na lange stilstand ,na eventjes warmdraaien is het weer over .