Rembalans instelbaar?

Gestart door dbvb, 08-04-2004 09:05:15

Vorige topic - Volgende topic

dbvb

Beste roffelaars,

Ik wil dit schitterende forum eens raadplegen voor een probleem met mijn achterremmen. Zoals wellicht uit eerdere posts blijkt had ik nogal last van piepende remmen. Met het plaatsen van andere, geperforeerde, schijven achter en standaard remblokken was het probleem grotendeels opgelost.

Echter, het probleem is nu dat de auto gigantisch gaat trillen en schudden als ik een beetje aan het boenderen ben. (Je wilt tenslotte de mogelijkheden van het vermogen van een T5 automaat estate uit 1994 wel eens gebruiken). Het lijkt wel alsof de auto terplekke uit elkaar valt. Met name als de achterremmen warm worden. En ik hoef niet lang mijn best te doen om dit schudden te realiseren.

Nu heb ik het gevoel dat bij remmen eerst de achterkant naar beneden getrokken wordt voordat de voorkant begint te duiken. Of te wel, ik krijg het idee dat de rembalans verkeert is en dat de achterremmen te zwaar belast worden waardoor het probleem ontstaat.

Is dit euvel bij iemand bekent, kan mijn redenatie kloppen en hoe is de rembalans eventueel instelbaar?

Ik hoop dat ik de pijn snel boven heb, want het genot van de t5 wordt toch behoorlijk overschaduwd door de remergenissen.

Alvast bedankt
Theo

ed

Rembalans zou ik zeker niet aan gaan klooien. Het probleem zit hem denk ik in de originele blokken. Deze zijn vrij hard, en ze kunnen weinig warmte afvoeren. Probeer eens wat zachtere blokken. Ferrodo's doen het erg goed.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!