verlichting blijft branden en stroom gaat er niet af. (V70 tdi)

Gestart door 240estate, 08-01-2011 11:05:46

Vorige topic - Volgende topic

240estate

Als ik mijn V70 classic tdi van het contact zet blijft de verlichting branden. Rondom, dus voor en achter.  Ik zag net dat ook de stoelverwarming aanbleef.

Als ik de lichtschakelaar op stadslicht zet gaat inderdaad het grote licht uit.  Als ik dan terugschakel naar 0 gaat het grote licht weer aan.

Wie heeft een idee. Ik moet nu de accuklem er af halen anders loopt mijn accu leeg.

wouter1220

Dat de verlichting blijft branden als je de sleutel uit het contact haalt, klopt inderdaad... Hoe wou je anders fatsoenlijk uitstappen ;)

Verlichting zou uit moeten gaan als je de deur dicht doet. Echter een bekend euvel bij de X70 Classic is de microswitch in de deur
die dit allemaal regelt. In mijn C70 heb ik hier soms ook last van, dan moet ik de deur opnieuw GOED dichtdoen (niet dichtaaien)
en dan "pakt" de microswitch wel.

Misschien zit ik geheel fout, proberen kan echter geen kwaad ;)

Succes!

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

wouter1220

Sorry, ben net uit bed :$

Lees het nu goed en zie dat je helemaal gelijk hebt...

de boekhouder

Misschien heb je zgn. "follow me home" verlichting?

Daarnaast zit er bij je lichtschakelaar een soort schroefje / draaischakelaartje die je met een klein schroevedraaiertje kunt verdraaien. Daarmee kun je bij contact eraf toch de (stads/parkeer) verlichting laten branden meen ik.

Succes!
(dd.)

240estate

Ik denk dat ik het gevonden heb.

Links achterin de wielkast zit een stekker met daarin een doorlusdraadje met een zekering.Wie weet waar die voor is.

Ik dacht met dit vochtige weer zal ik eens kijken of er vocht in de trekhaak stopcontact zit.
Ik kwam als eerste deze zekering tegen. Trek hem er uit; licht uit. Zekering er weer in; licht weer aan. Dus als die zekering er uit is werkt alles normaal.

Is dat een stekker van de trekhaak daar links achter onder de vloer? Wie weet dat?

de boekhouder

(dd.)

240estate

Probleem opgelost.

Sluiting in de stekkerdoos van de trekhaak.  Vervangen voor een nieuwe en alles werkt weer zoals het hoort