Richtingaanwijzer bediening

Gestart door Ventus, 09-01-2011 12:45:27

Vorige topic - Volgende topic

Ventus

Vandaag even gekeken naar een mooie S70 2.5 20V, met alles er op en er aan.
Het enige wat mankeerde aan de auto is de bediening van de richtingaanwijzer.
Bij rechterbochten gaat de richtingaanwijzer automatisch uit, bij het uitkomen van de bocht, maar bij linkerbochten moet je na het uitkomen de richtingaanwijzer handmatig uit zetten.
Het lijkt dus alsof er in de stuurkolom iets is afgebroken waardoor dit niet werkt.
Iemand enig idee wat voor een onderdeel dit is, hoe ik hier aan kom en of het makkelijk zelf te verhelpen is?
Verder is het een prima auto, maar dit biedt wellicht nog wat onderhandelingsruimte voor de prijs met de verkoper.

Jack v

Of het onderhandelingsruimte biedt, betwijfel ik. Gewoon vragen of dit gemaakt kan worden maar ik denk dat de verkoper zegt: laat hem dan maar staan. Als de auto jou verder een goed gevoel heeeft gewoon kopen wel de aankooptips op het forum even meenemen en dat onderdeel later zelf vervangen door een gebruikt of nieuw exemplaar.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rogerV701998

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34004.msg904277.html#msg904277

Makkelijk zelf te vervangen.

Op het (oude) onderdeel staat het nummer: 91 62 454.

UserID6342

Als dat het enigste is wat er mankeert aan die auto gewoon kopen.  Als je 5 of 6 schroefjes kunt los- en vastdraaien kun je RAW handel zelf ook vervangen..

Ventus

Ziet er inderdaad simpel uit, dus dat gaat helemaal lukken.
Auto staat te koop bij een particulier, dus wel marge in de onderhandelingsruimte, maar zag er verder goed uit.
Alles zit er op en er aan, wel wat werk aan het schoonmaken van het interieur (rokersauto) en een knopje van de electrische ruiten was afwezig (schakelaartje met LED zat er nog wel).
Voor een paar tientjes is de auto intern dan ook weer helemaal fris.
De prijs is niet heel hoog, dit komt mede door het feit dat de eigenaar het onderhoud niet bij de dealer heeft laten doen, dus alleen bonnetjes kon overleggen van de universele garage uit de buurt, maar het onderhoud is wel tijdig uitgevoerd, en bij uitgebreide inspectie zowel voor als na de proefrit ook geen bijzonderheden gevonden.
Kortom, alle vertrouwen in deze auto voor minstens de komende 100k (nu 280 op de klok).