ECC storing code 414 (Opgelost 13-01-'11)

Gestart door BBS, 08-01-2011 17:30:02

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Hallo allemaal.

Ik heb een storing aan mijn ECC. De lampjes van recirculatie en AC off (beiden geel) knipperen tegelijk.
Ze knipperen allebeide 20x. Met behulp van de OBD2 kabel en VOL-FCR software heb ik de storing uit kunnen lezen.
De storing in de ECC luid als volgt:

ECC-414, fan motor pass comp temp sensor Faulty Signal.

Ik heb de verwachting dat dit een sensor probleempje is.  ::)
Weet iemand wat deze storingscode inhoud, en wat ik er aan kan doen om het op te lossen?
Of is dit het beruchte "sensortje met fan" uit 1 van de uitblaasopening van de ventilatieroosters?
Of zit ik er nu helemaal naast. ???
Volvoloos....

Richard V70

meestal zit het ventilatortje vol met stof en haren. Even schoonmaken en dat is meestal het probleem verholpen

volvobug

Ik heb die code er al jaren in zitten, komt iedere keer weer terug. Ventilatortje en sensor uiteraard schoongemaakt en ECC werkt prima. Schoonmaken is geen garantie voor verdwijnen code.

Werkt de ECC/airco verder wel goed?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BBS

Voor zover ik weet werkt de ECC/airco wel goed. Bij aanzetten "klikt" de airco aan, en ontwassemen de ramen mooi snel.
Ik zal binnenkort de wagen naar de onderhoudsman brengen waar het onderhoud gedaan wordt.

Maar wel vreemd, vandaag naar Assen en Zeijen geweest en hier heeft de ECC geen storingen gegeven.
De uitslag zal ik hier posten zodra de auto weer terug is....
Volvoloos....

BBS

En vandaag weer met de roffel gereden. En weer knipperen de lampjes 20x tegelijk (geel) :(
Ook weer de storing uitgelezen, en weer code ECC-414.
Ik heb even de radio gedemonteerd en het ECC paneel verwijderd, maar ik zie geen sensor zitten ??? ???

Weet iemand wat met code 414 bedoelt wordt ???
Volvoloos....

thuur

Interieursensor defect of vervuild. Ik zie maar heel weinig ECC's voorbij komen zonder deze foutmelding. Goed reinigen kan helpen maar soms zul je hem helaas moeten vervangen.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: BBS op 12-01-2011 22:55:40
Ik heb even de radio gedemonteerd en het ECC paneel verwijderd, maar ik zie geen sensor zitten ??? ???

In een ander topic vond ik een linkje met afbeeldingen, wellicht is het zo duidelijker.
http://www.forcee.nl/V70/V70-ECC_MCC%20verwijderen,%20monteren%20en%20vervangen.pdf

BBS

Ik zat dus duidelijk even op een verkeerde plaats te kijken. :o
De interieur sensor zit tussen het ECC paneel en de schakelaar spiegel/achterruit verwarming.
De sensor losgehaald en bekeken, d'r zat voor een weeshuis stof in. ::) Sensor schoongemaakt en op het asje van de ventilator d.m.v een satehprikker en minescuul sprietsje naaimachine olie op gedaan. Het ventilatortje draait nu bijna uit zichzelf rond ;D ;D

Alles terug gezet, en uitvoerig getest

Missie Geslaagd!, waarvoor dank.

Groetjes,

Bert Jan (BBS)
Volvoloos....