Aluminium inleg dashboard (ipv hout) 1998 c70

Gestart door L1on, 12-01-2011 01:15:27

Vorige topic - Volgende topic

MarkoC70T5

Citaat van: nico2309 op 26-02-2011 21:33:42
ben benieuwd met welk gereedschap je uiteindelijk de schroeven linksachter hebt losgekregen, ruimte erachter is
minimaal, met grote handen zit je al snel met jezelf en het gereedschap in de knoop.

Ik ben al een heel eind gekomen met een verlengde  torx schroevendraaien  heb ze nog niet allemaal te pakken gekregen.    Er terug instoppen straks daar zie ik pas tegen op.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Sven850

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-02-2011 23:09:13
Citaat van: nico2309 op 26-02-2011 21:33:42
ben benieuwd met welk gereedschap je uiteindelijk de schroeven linksachter hebt losgekregen, ruimte erachter is
minimaal, met grote handen zit je al snel met jezelf en het gereedschap in de knoop.

Ik ben al een heel eind gekomen met een verlengde  torx schroevendraaien  heb ze nog niet allemaal te pakken gekregen.    Er terug instoppen straks daar zie ik pas tegen op.

Als je een klein beetje vet aan je (torx) schroevendraaier doet blijft het schroefje plakken. Scheelt heel wat frustraties ;D
XC40 T4 Recharge

L1on

MarkoC70T5

torx 25 is de maat en ik heb gewoon een universele gebruikt maar in je bitjes kan zetten.

Dit heb ik er nu van gemaakt.

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

L1on

maartendeb

Citaat van: JeroenV op 26-02-2011 17:06:21

@Maarten,hoeveel tijd heeft het je gekost om alles te vervangen?
Ik heb net een set "woodline" gekocht en dat moet er natuurlijk ook in :eusa_dance:

Kost 2.5 uur ongeveer :)

Dit zijn de tools die ik heb gebruikt.

Eentje van deze voor die schroeven bovenin de middenconsole:

En ik heb zo'n rode Luxtools koffer van de Praxis.

Daarin zit een mini ratel (rechtsboven) met verlengstukje (links midden) en torx bitjes. Je draait dan eerst de schroef los met ratel+verlengstuk, daarna de ratel eraf en met het verlengstuk zelf de schroef verder los draaien.
Erin draaien in omgekeerde volgorde. Ik deed dan een stukje tankbon tussen de schroef en het bitje, handvast draaien met dat verlengstuk, daarna het rateltje op het verlengstuk om de schroef echt vast te draaien.

tackle

ziet er echt super uit. Normaal ben ik niet zo van de afwijkend van origineel verbeteringen, maar dit ziet er supermooi en klasse uit.

L1on

vond een tijdje terug twee alu interieurs op marktplaats die er standaard al mooi uitzien:

2003

2005

weet iemand welke alter alu inleg de bovenste is?

arjen850

Citaat van: L1on op 25-04-2011 08:49:22
vond een tijdje terug twee alu interieurs op marktplaats die er standaard al mooi uitzien:

2003
http://leon.tweakdsl.nl/2003_c70.png

2005
http://leon.tweakdsl.nl/2005_c70.png

weet iemand welke alter alu inleg de bovenste is?

Hier hoort echt een alu automaten pook bij, Laat ik daar nou een nieuwe van hebben liggen :angel:

Auk

Vind het zo jammer dat je dat spul zo makkelijk beschadigd en deukt, net als het materiaal bij de huidige C30/S40/V50 en C70...
Auke
Volvo. for life

L1on

Sbv

Knop ingedrukt houden en heel stevig trekken naar boven

elianmars

Citaat van: Auk op 07-05-2011 13:17:50
Vind het zo jammer dat je dat spul zo makkelijk beschadigd en deukt, net als het materiaal bij de huidige C30/S40/V50 en C70...

Het is inderdaad erg zacht materiaal. In mijn wagen is het ook beschadigd.

Chris

Citaat van: elianmars op 03-02-2012 22:57:33
Citaat van: Auk op 07-05-2011 13:17:50

Het is inderdaad erg zacht materiaal. In mijn wagen is het ook beschadigd.

Hier ook, en dan vooral die strips op de deuren. Als mensen niet opletten met de gordel deukt dat onwijs makkelijk. Zelf let ik dan ook altijd goed op.

L1on

Kleine update. Heb uiteindelijk gekozen voor dompeltechniek bij http://www.car-folie.nl/?page_id=15. Vond de originele carbon panelen in ieder geval te duur (700$) en dit leek me een tussenweg.  :eusa_whistle:

Voor grotere foto's PM.