max trekgewicht V70 tdi?

Gestart door seriousIIa, 12-10-2003 23:09:43

Vorige topic - Volgende topic

seriousIIa

Hoi,

Vraagje wat is het max trekgewicht van een V70 TDI station '99 ?  

Is nl van mij vader en wil hem eigenlijk volgens weekend gebruiken om mijn auto te verslepen.... maar weet niet of hij erachter mag? (auto 1400 kg + trailer)

Cheers Bowy

mijn auto zie

www.seriousIIa.tk

seriousIIa

Jammer, dan geloof ik dat ik op zoek moet naar een ander trekgewicht :(  (trailer weegt geloof ik 450 kg.....)

groet BOwy

ps ach ik ben bezig met mijn vaarbewijs maar vindt auto rijden gewoon leuker :D:D:D

Arlee

Als we het toch over trekgewicht hebben: Wat bepaalt eigenlijk het trekgewicht van een auto? is dat het eigen gewicht, de trekhaak, je aandrijving, remvermogen?
Onlangs een vrachtje grind op gehaald met een citroen die maximaal 800 kg mocht trekken. de aanhanger (met oplooprem) was al 500 kg. Ligt dat grind in die bak, vraag ik aan die grindboer: wat weegt dat nou, wat er nu inligt? Nou, zei die man,  toch wel 2000 kg. We zijn heel rustig naar huis gereden, geen hoge heuvels over, geen noodstop en alles ging verder gelukkig prima, maar geen idee ten koste van wat.
145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

micdee

De 850 heeft op papier 1600 staan, maar kan wel iets meer aan hoor...  ;D

Vandaag van zeeland naar midden NL met ca 2000 kg achter de auto.... Natuuuuuuuurlijk moet je dan anticiperend rijden en zorgen dat je alles gewoon rustig aan doet........

Ramon

Een TDI trekt makkelijk een oprijwagen met die jeep erop.

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

seriousIIa

en wat vindt oom agent hier allemaal van??

Volgens mij is het toch niet echt verstandig , of ach wat the F*ck die landrover is ook al behoorlijk illegaal dus dan maakt die ene rit ook niets uit :D:D:D

Cheers BOwy

www.seriousIIa.tk

seriousIIa

Zit wat in...... Misschien toch maar op zoek naar een zwaardere trekauto :(

Cheers Bowy

Ramon

Oprijwagen met goede remmen gebruiken !

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

BartRas

Max aanhangergewicht geremd = 1600 kg moet trouwens ook op je papieren staan. Ja hij kan meer, maar dan ben je onverzekerd en de boetes zijn niet mals. Let ook ff op als je alleen een B rijbewijs hebt.
there is no substitute for PK's

joostv70

kijk aan, mischien weet je het ondertussen maar hier dan nogmaals !

- max. te trekken gewicht is 1600 kg.
- met rijbewijs E mag je dan ook de 1600 kg trekken
- met rijbewijs B mag de maximale aslast van  de te trekken aanhanger niet meer zijn dan het ledig gewicht van je voertuig, wat dus ongeveer 1520 kg is.(dat weegt de volvo ongeveer)(als dit tesamen maar niet meer is dan 3500 kg)

De maximale aslast staat in de papieren van de aanhanger vermeld.
vb:

caravan ledig gewicht is 1000 kg, de maximale aslast wat de caravan mag hebben is 1350 kg.

Met rijbewijs B mag je dus dit geheel trekken omdat de 1350 kg minder is dan de 1520 kg wat de V70 weegt en overschrijdt tesamen niet de 3500 kg (1520+1350=2870 kg)

Dit is hoe het echt is volgens de regels van onze staat

mvg Joost ( V70-TDI ook)

mark20v

Citaat van: Arlee op 12-10-2003 23:43:07
Als we het toch over trekgewicht hebben: Wat bepaalt eigenlijk het trekgewicht van een auto? is dat het eigen gewicht, de trekhaak, je aandrijving, remvermogen?

De maximale massa van een getrokken voertuig mag nooit het ledig gewicht van je auto overschrijden (deze regel geldt alleen voor voertuigen beneden de 3500 kg). Daarnaast bepaalt de fabrikant hoeveel je met je auto mag trekken. Het komt zelfs voor dat een bepaalt type auto die bij verschillende merken in het verkoopprogramma staat toch bij het ene merk bv 1100 kg mag trekken en bij het andere merk bv 1550 kg. De fabrikant bepaalt het maximaal te trekken volgwagengewicht hierbij houdt deze rekening met de remmen, de constructie, het motorvermogen en natuurlijk de koppelingconstruktie achterop je auto. Met al deze gegevens samen zoeken ze een compromis tussen veiligheid en marketing.

mark
Volvo separates men from the boys