Carterventilatie vervang dag

Gestart door hanss850, 13-01-2011 17:18:30

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Zojuist Hooftman aan de lijn gehad. Ze zien een carterventilatie-vervangdag niet zitten, vanwege verzekeringstechnische achtergrond. Jammer in elk geval, het was een mooie centrale locatie voor midden en west Nederland. De zoektocht gaat dus door om het bij een andere garage voor elkaar te krijgen.

Wort even vervolgd.  :-\
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Walter

Inderdaad, helaas dat het niet door kan gaan. Maar er is vast wel een andere lokatie te vinden! ter aanvulling op de uitleg van Mark; het verhaal zit 'm in de achtergrond. Stel dat er iets bij een sleuteldag onverhoopt fout gaat, is de vereniging als organisator van het evenement aansprakelijk. In dit geval is er geen vereniging bij betrokken en zijn dus de deelnemers zelf de dupe als er iets niet goed gaat. Daar zijn we erg voorzichtig mee, hebben dat vorig jaar al eens uitgezocht voor een andere groep sleutelaars. Overigens heb ik hier met Mark al over gesproken op het moment dat hij ons vroeg of er mogelijkheden waren.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70geRwin

Citaat van: VolvoMafia op 21-03-2011 11:30:01
Inderdaad, helaas dat het niet door kan gaan. Maar er is vast wel een andere lokatie te vinden! ter aanvulling op de uitleg van Mark; het verhaal zit 'm in de achtergrond. Stel dat er iets bij een sleuteldag onverhoopt fout gaat, is de vereniging als organisator van het evenement aansprakelijk. In dit geval is er geen vereniging bij betrokken en zijn dus de deelnemers zelf de dupe als er iets niet goed gaat. Daar zijn we erg voorzichtig mee, hebben dat vorig jaar al eens uitgezocht voor een andere groep sleutelaars. Overigens heb ik hier met Mark al over gesproken op het moment dat hij ons vroeg of er mogelijkheden waren.

Zeer begrijpelijk.

wellicht is het een optie om het onder de verenging te laten vallen?
bestuur kom er maar in  ;D

maruska

* maruska zegt even nix over/(als) bestuurslids zijn(de) ;D

Daarnaast, de mensen bij Hooftman faciliteren al een klusdag op 7 mei. Ik neem aan dat ze niet elk weekend een klus-dag op poten gaan zetten. To be continu-ed
T-5R

beezz

Hoe zit het dan met het verzekringstechnische aspect voor een sleuteldag zoals op 7 mei?
Ikke nie snappe nie....

grtz beezz
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

maruska

Op 7 mei is de club aansprakelijk voor schade via een verzekering die de club zelf heeft (is dat zo ?), althans dat is wat Hooftman zegt. Daar gaan we dan ook even van uit.
Bij een carterdag is iedereen zelf aansprakelijk, eventuele schade die dan ontstaat zal dan op persoonlijke basis verhaalt moeten worden. Ik gok dat Hooftman dat iets teveel van het organisatorische vindt. Wellicht kan Walter dat aanvullen.
T-5R

Bouke

Oke jammer maar begrijpelijk :'( maar dan haak ik af,ik los het dan anders op.Maar wel bedankt voor de inzet Marc :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

850 T-5 STEFAN

Ja het idee was goed! Ik trek nu ook me eigen plan..

san

Ik ben nog steeds van plan om dit te gaan doen  maar zoek dus wel iemand die me daarbij kan helpen .....of zou er toch nog een vervangdag komen?Of is het definitief van de baan?

Rovanvel

Als er nog eentje komt, ben ik ook van de partij.
Ik weet niet zeker in wat voor staat hij is (ik zie geen rook bij mijn peilstok) maar weet dat het nog nooit vervangen is dus het zou wel mooi zijn.
we houden het wel in de gaten.

San ik heb hetzelfde probleem heb aardig door hoe het zou moeten, maar zou toch graag iemand erbij hebben omdat ik het nog nooit zelf heb gedaan.

mac

Ik wil ook deze klus uitvoeren, eventueel op een speciale "carterventilatievervangdageventvolvomeeting". De vraag is waar en wanneer. Het lijkt me een leuke klus, maar enige begeleiding kan geen kwaad. Is er nog iemand mee bezig op dit forum mbt de organisatie?

hanss850

Was er mee bezig en als je even terug leest is ook Maruska hier mee bezig geweest. Helaas wilt het niet lukken om hier een geschikte lokatie voor te vinden. De mijne is inmiddels gedaan en die van Cas ook.

Indien er iemand een geschikte lokatie heeft ben ik natuurlijk wel bereid om mee te sleutelen. maar dan iet aan 1 auto maar meerdere zodat ik mee help, en denk dat als er een geschikte lokatie is er nog wel meer zijn die mee willen helpen
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

UserID6342

Zoals ik van de week ook al in mijn eigen topic opperde, denk ik niet dat dit een echt strak plan is.  Kan natuurlijk ook zijn omdat ik graag op zeker speel.  En wel om het volgende;

Heb er nu al een behoorlijk aantal vernieuwd en ben bij een aantal tegen heel verrassende dingen aangelopen, die niet voorzien waren.  De belangrijkste daarvan is o.a. de injectorrail die echt los moest. Even voor de duidelijkheid, normaliter hoeft dit dus niet.  Als je deze onverwachts en zonder bijpassende reserve O-ringen moet loshalen is eigenlijk not-done en de kans op benzinelekkages is zeer groot.  Alleen daar al voor zou je het niet moeten willen om dit 'ergens op een parkeerplaats oid te willen doen'.

Ik hoop het natuurlijk niet, en jullie moeten het allemaal zelf weten, maar ik zie dadelijk al ergens een auto staan die niet meer rijd / kan rijden door bijvoorbeeld zo'n benzinelekkage, en dan ?  Dealers hebben niets op voorraad, dus je hebt een serieus probleem en kun je je auto daar een weekend laten staan.

hanss850

Hoi Dirk,

Met een geschikte lokatie bedoel ik dus ook een Volvo of multi garage. Dit is idd geen klusje om even op straat te doen. en moet goed voorbereid te werk gaan anders staat je auto idd tot dat de onderdelen binnen zijn stil. Dit zal dan ook de reden zijn dat er nog geen Volvo garage een Carterventilatie vervang dag aan durft.

Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

UserID6342

Het kan wel gedaan worden, maar dan moet je echt alle benodigde onderdelen een aantal keren hebben en bijvoorbeeld de afspraak dat alles wat je niet nodig hebt, terug kunt brengen.  Denk dus dan ook aan de extra onderdelen 'die je normaliter nooit nodig hebt' zoals de O-ringen van de injectorrail, passende slang c.q. knijpklemmen, extra benodigd rubberwerk, flametraps, etc.

Pas dan zou je zo iets aan moeten gaan.  Anders word het in mijn ogen geheid een fiasco, hoe leuk en goed het idee ook is.