Gekraak; Homokineet?

Gestart door niwesa, 15-01-2011 14:23:43

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Wiellager, stuurlager of draagarmbussen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

niwesa

Die zijn allemaal in orde. Ik had juist met de APK gevraagd of ze er extra op wilden controleren. Maar nergens zit speling op.

Maar hier lijkt het om te gaan;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31848.0.html

De monteur die mij het vertelde had toevallig hetzelfde bij mijn buurman gedaan, dus ik zal vandaag even kijken of het lukt. Zo'n klus is het nu ook weer niet.

En het toevallige is dat het na het verlagen is ontstaan. Ik heb toen een stofhoes vernieuwd en de naafouten uit dat setje gebrukt. Niet origineel dus.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

M a r c

Het ging toch over kraken.... en niet over tikken...  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

niwesa

Kraken, tikken, ploinken, als ik iets lastig vind is dat het omschrijven van geluiden. Voor mij leek het geluid op gekraak, of een veer die onder spanning komt te staan. Maar die monteur merkte dit op toen hij het hoorde.

Dus ik ben niet duidelijk geweest helaas  :eusa_shifty:

Gisteren heb ik maar even nieuwe naafbouten gekocht bij de dealer. Alleen weet ik niet welke Locktite ik op de assen moet doen. Ik las in een ander topic Locktite 603, maar die kwam op 155 euro. Weet iemand hier welke ik het beste kan gebruiken?

LeonW

Weet je zeker dat het niet de veerpootlagers zijn die het geluid veroorzaken?
Volvo S70 2.5T

niwesa

Ja dat weet ik zeker, deze hebben ze gecontroleerd bij mijn garage toen ik de veren liet monteren.

Jack v

Citaat van: niwesa op 28-04-2011 08:10:06
Kraken, tikken, ploinken, als ik iets lastig vind is dat het omschrijven van geluiden. Voor mij leek het geluid op gekraak, of een veer die onder spanning komt te staan. Maar die monteur merkte dit op toen hij het hoorde.

Dus ik ben niet duidelijk geweest helaas  :eusa_shifty:

Gisteren heb ik maar even nieuwe naafbouten gekocht bij de dealer. Alleen weet ik niet welke Locktite ik op de assen moet doen. Ik las in een ander topic Locktite 603, maar die kwam op 155 euro. Weet iemand hier welke ik het beste kan gebruiken?
de blauwe 243
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

niwesa

Heb ik alles netjes in huis. Mooi weer voor dit klusje. Rechterzijde zo gepiept. Gelijk even de remschijftrommel in de lak gezet.

Op naar de linkerkant. Wielbouten los, naafbout losdraaien, breekt hij af....................

Daar word ik soms zo moe van. Verwacht niet dat ik het stuk er nog uit ga krijgen. Eerst maar weer bedenken wat de gemakkelijkste manier is.

niwesa

Klus is geklaard. Dankzij het forum probleem met afgebroken bout opgelost;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49248.0.html

Geluid lijkt weg te zijn. Nog wel even afwachten of het ook weg blijft. Maar ik ben blij. Eindelijk niet meer tandknarsend parkeren.

niwesa

Geluid is dus niet weg  :eusa_doh: :eusa_doh:

Ik zal proberen er een filmpje van te maken, word er gek van. Anders toch maar weer de veerpoot links demonteren en kijken of er iets niet goed zit.

Verder rijdt de auto goed. Geen geluiden bij drempels en dergelijke. Auto is uitgelijnd. Als ik stil sta en aan het stuur draai is het geluid er niet. Als ik rij en stuur hoor hoor je het ook niet. Het is echt alleen bij het parkeren, dus bij lage snelheid.