Waarschuwingslicht achterportier aan

Gestart door Plim, 09-04-2004 18:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plim

Wie heeft er een iedee, waar ik de oorzaak van het volgende probleem kan vinden?

Het waarschuwingslampje, dat aangeeft dat de achterklep niet goed gesloten is brand terwijl de klep goed gesloten is. De binnenverlichting bij de achterklep, blijft dan overigens ook branden. De klep opnieuw openen en sluiten helpt niet. Wat wel helpt is gewoon negeren en de volgende dag is er niets meer aan de hand. Wel irritant natuurlijk, want ik moet de binnenverlichting bij de achterklep uitzetten, want anders kan ik de auto natuurlijk niet meer starten wanneer ik een paar dagen later terug kom. Ook uitermate irritant is het fel gele lampje in het dashboard dat dan brand.

Het valt me op dat dit euvel zich voordoet nadat ik de achterklep geopend heb en dat het dan meestal vochtig is.  Waar zit de schakelaar die detecteerd of de klep niet goed gesloten is ?

oja, het gaat om een V70 uit '99

Groeten,

Plim
Venetian Red

Jeroentjuh


Plim

en dus een nieuw slot ??? Geen reparatie suggesties ?
Venetian Red

mark20v

bekijk eens of niet het draadje van de schakelaar los ligt
Volvo separates men from the boys  

ed

Schakelaar schijnt geintegreerd in het slot te zitten. Ik heb er ook af en toe last van. Volgens de "geleerden" is het alleen te verhelpen door het slot te vervangen.
Je kunt eens proberen WD40 in het slot te spuiten. Wellicht dat daardoor het schakelaartje vrij komt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Plim

Ik heb zojuist het slot met een spuitbus wd40 "behandeld". Ik zie niet hoe ik het slot zelf zou kunnen open maken om te controleren of er een contactje los zit.

Ik laat jullie weten of het probleem inderdaad te verhelpen is met wat WD40.

Groeten en bedankt voor de reacties.

Plim
Venetian Red

Vogel

#6
Ik had dit probleem ook met mijn LET OP 850.
Kweet dus niet of het bij de v70 ook zo is.
In het slot zit een micro switch als je het pootje van deze switch voorzichtig iets verbuigt (wel de goede kant op he  ;) ) heb je het probleem niet meer, tenminste ik niet  ;D
Maar wat ik zeg dit is bij het oude type 850 estate.

sucses

gr. William
Forget the rest, Volvo is the Best