Sachs sport

Gestart door franklin, 25-11-2010 07:54:10

Vorige topic - Volgende topic

franklin

hallo allemaal ik heb een vraag wie heeft er ervaring met Sachs sport schokdemper

deze worden verkocht bij Nordicar.

ik moet namelijk nieuwe schokbrekers hebben aan de voor kant, rij nu op koni geel maar links voor is kapot en ik wil iets meer comfort hebben koni geel is veel te stug

wat is de maximale verlaging met de genoemde schokdemper

hoor graag van jullie

alvast bedankt

t5play

ik had sachs sport met 20mm verlaging. alles origineel. ik vond de setup heel erg hard. mijn wielophanging voor heeft er veel onder geleden. ook mijn draaicirkel was groter dan mijn vaders renault magnum.

ik heb nu sachs super touring met originele veren, dus originele hoogte met veerpootbrug. zo had de c70 moeten zijn. kleinere draacirkel, geen problemen met richels lekker comfortabel en minder last van bandengeruis. in bochten merk ik niet echt verschil. wel op snelheid: eerst werd ie voor wat lichtjes bij zo'n 250/260kmh....nu wordt ie dat al bij 230/240.

dat ie er als een SUV uitziet is een ander verhaal ;) idealiter zou ik een verlaging willen hebben van 10mm rondom icm deze schokbrekers. beetje een compromis.....maarnog niet zulke veren kunnen vinden.

hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

FRANQ

Ik ben ook op zoek naar schokbrekers. maar er zit nogal een prijsverschil tussen zeg.
Die sport zijn volgens bovenstaande post te stug, kan ik de touring versie icm 40mm verlaging gebruiken?

mvg
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

KIM

Sachs sport is volgens mij eerste montage op de R (T-5R weet ik niet).
Ik kon ze niet vinden, anders dan bij de dealer (die de hoofdprijs vraagt). Daarom heb ik super touring gemonteerd (R is standaard zo'n 3cm verlaagd).
Gaat prima.

Sven850

Citaat van: FRANQ op 25-01-2011 11:48:30
Ik ben ook op zoek naar schokbrekers. maar er zit nogal een prijsverschil tussen zeg.
Die sport zijn volgens bovenstaande post te stug, kan ik de touring versie icm 40mm verlaging gebruiken?

mvg
Frank

Ja dat kan.
XC40 T4 Recharge