Benzinemeter is niet accuraat meer. What to do?

Gestart door nsdnayz, 17-01-2011 01:41:18

Vorige topic - Volgende topic

nsdnayz

Beste mede forummerts!

Ik heb een vraagje over mijn benzinemeter, hij doet gewoon z'n werk maar wat hij aangeeft klopt niet helemaal meer denk ik. Als ik hem helemaal volgooi, en vervolgens weer ga rijden weet de meter niet hoe hard hij naar beneden moet gaan. Van 70>50 liter is voorbij in 80 kilometer. 50>30 in 150 kilometer. en rond de 30 liter blijft hij ongeveer zo'n 250 kilometer staan, om vervolgens (erg langzaam) naar de 0 te gaan. Als mijn tank-lampje aanspringt zit er nog zo'n 11 liter in de tank (klopt dit?)

Is hier iets aan te doen? Ik heb wel een normaal verbruik (gelukkig) denk aan 1 op 7,5 tot 1 op 9.

Is de sensor/weerstand stuk? Ik heb wel wat gezocht, maar kwam niet echt een vergelijkende topic tegen.
Het is echt een kleinigheidje maar kan ik hier wat aan doen?
Bestaat er zoiets als een tank-cleaner, domper cleaner?

Volvo 850 2.5 GLT 20 klapper '92

Groet.

Thomas

thuur

De tank is geen perfect cilindervormig vat, dat ie in het begin wat sneller gaat is normaal. Het kan zijn dat je vlotter wat hapert (die is te vervangen).

Een tankcleaner zal niet veel uithalen denk ik. Het gaatje waardoor de benzine in de vlotter stroomt is erg klein.

Gr ;)

nsdnayz

Tering, 9 minuten tijd en dan al een reactie van een moderator @ night. Respect! Slapen jullie weleens? Of wordt je per sms bericht geïnformeerd wanneer er een nieuwe thread wordt aangemaakt? Thnx voor het snelle bericht en hulp.

Zal eens gaan informeren bij de dealert hoeveel dat kost :)

thuur

Citaat van: nsdnayz op 17-01-2011 02:00:14
Tering, 9 minuten tijd en dan al een reactie van een moderator @ night. Respect! Slapen jullie weleens? Of wordt je per sms bericht geïnformeerd wanneer er een nieuwe thread wordt aangemaakt? Thnx voor het snelle bericht en hulp.

Zal eens gaan informeren bij de dealert hoeveel dat kost :)

Nee, de telefoon staat uit ;D

Vlotter kun je ook gebruikt kopen, ze gaan maar zelden stuk.

Gr ;)