Vervangen retourleiding stuurbekrachtiging 2.5D/TDI

Gestart door kvcuijck, 18-01-2011 12:10:56

Vorige topic - Volgende topic

kvcuijck

Beste forumleden,

Sinds de "grote" beurt in november 2010 aan mijn V70 2.5D lekt de retourslang van mijn stuurbekrachtiging. Het gaat om enkele druppeltjes per dag en eens per maand moet ik het reservoir vullen met een kleine scheutje ATF. Aangezien ik allergisch ben voor lekkages heb ik inmiddels een nieuwe retourslang gekocht bij de dealer. Vorige maand even een kijkje genomen onder de auto en even geprobeerd of ik die slang makkelijk los ging krijgen van het stuurhuis...

De retourleiding is redelijk makkelijk bereikbaar, maar met normaal goed gereedschap (maatje 19) heb je helaas toch te weinig ruimte om de moer los te krijgen. Heb ook nog een (rem)leidingen sleutel 19 geprobeerd, maar ook daarmee wordt het geen succes omdat er geen ruimte is om nog een slag te maken. De enige oplossing lijkt een "gebogen open/leiding sleutel 19".

Aangezien ik vast niet de eerste ben die zo'n leiding wil vervangen heeft hier misschien nog iemand een idee/ervaring over? Wellicht kan het wel als je zowel de aanvoer slang als afvoer slang verwijdert?

Bij voorbaat dank!

Koen