Uitkomsten aankoopkeuring bij Volvo

Gestart door LouisXIV, 19-01-2011 10:56:19

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: LouisXIV op 02-02-2011 08:29:26
Gisteren auto weggebracht voor de garantiereparatie dit is de uitkomst en ik ben tevreden;

- Stuur staat scheef OPGELOST
- Wissers voorruit slecht OPGELOST
- stadslicht linksvoor stuk OPGELOST
- Asbaklampje stuk OPGELOST
- Rood portierlamp bestuurderszijde in deur gevallen (stuk) OPGELOST
- Droogte scheurtje remslang rechtsvoor VIEL BINNEN APK NORM
- Olie lekkage turbo retour ZWEET KAN GEEN KWAAD
- remmen voorzijde trillen (klacht) remschijven zijn bijna op ZIJN AFGEDRAAID EN NIEUWE BLOKKEN
- lichte speling bij de stabilisatiestangetjes voorzijde OPGELOST
- Radiateur zweet rechts WAS NOG GOED GENOEG
- Achterbanden slijten scheef af als gevolg van slechte uitlijning OPGELOST
- Luchtmassa meter stuk (gaf al enige tijd P261 en P262 als foutcode) OPGELOST
- intervalstand ruitenwisser WORDT NOG GEMAAKT
- slappe gasveren achterklep WORDT NOG GEMAAKT
Hij vertelde er bij dat je van een auto van 12 jaar oud niet kan en mag verwachten dat alles perfect is. Het is tenslotte een gebruikte auto die meer dan 2 ton gedraaid heeft en dat ben ik ook wel met hem eens. Ik ben dus tevreden over de wijze waaropde zaken zijn opgepakt en ten aanzien van een radiateur zegt hij stel dat hij van de zomer afnokt net na de garantie dan doet hij ook niet moeilijk.

Netjes!

De lekkage aan de olieretour van de turbo is simpel op te lossen. Een rubberen ring aan de ene kant en een papieren pakking aan de andere kant. Kosten van de onderdelen zijn nog geen twee euro.

cas

netjes gedaan, dikke plus voor die garage  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

M a r c

remschijven die bijna op zijn ga je toch niet afdraaien  :eusa_doh:  die vervang je dan toch?

en een zwetende (dus lekke) radiateur ook gewoon vernieuwen, zo duur zijn die niet en je komt er geheid een keer mee stil te staan...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mevita

Citaat van: M a r c op 02-02-2011 09:42:17
remschijven die bijna op zijn ga je toch niet afdraaien  :eusa_doh:  die vervang je dan toch?

en een zwetende (dus lekke) radiateur ook gewoon vernieuwen, zo duur zijn die niet en je komt er geheid een keer mee stil te staan...

+ 1  :eusa_think: :o

gr mevita

LouisXIV

Dit zal nu precies het interpretatieverschil zijn van een merkloze dealer en een volvo dealer. Ik kan dit soort zaken dus echt niet beoordelen en vind nogmaals dat ik goed ben geholpen. En nieuwe schijven zullen ook niet een fortuin kosten lijkt mij. Daarnaast heb ik juist omdat ik er geen verstand van heb geen zin in een discussie want ik kan geen weerwoord bieden over iets wat ik niet zelf fysiek kan beoordelen. Ik heb een aankoopkeuring gedaan en hij heeft daar zaken aan veranderd. Ik heb geen verstand van APK normen e.d.

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 02-02-2011 09:32:10
Netjes!

De lekkage aan de olieretour van de turbo is simpel op te lossen. Een rubberen ring aan de ene kant en een papieren pakking aan de andere kant. Kosten van de onderdelen zijn nog geen twee euro.

Zijn de onderdelen die je hier noemt originele onderdelen? En hoeveel werk is dit? Zou dit evt door een forumlid uitgevoerd kunnen worden op een sleuteldag zodat ik zelf kan meekijken? en ook eens iets meer verstand krijg van auto's dan het niveau "4 wielen en een stuur"?

UserID6342

+ 1 Zat ook al raar te kijken naar die 2 punten.  Maakt m.i. dan ook niet uit of de auto 12 jaar oud is.  Maar goed TS is tevreden en dat is het belangrijkste

The Demon

Citaat van: LouisXIV op 02-02-2011 16:15:05
Dit zal nu precies het interpretatieverschil zijn van een merloze dealer en een volvo dealer. Ik kan dit soort zaken dus echt niet beoordelen en vind nogmaals dat ik goed ben geholpen. En nieuwe schijven zullen ook niet een fortuin kosten lijkt mij. Daarnaast heb ik juist omdat ik er geen verstand van heb geen zin in een discussie want ik kan geen weerwoord bieden over iets wat ik niet zelf fysiek kan beoordelen. Ik heb een aankoopkeuring gedaan en hij heeft daar zaken aan veranderd. Ik heb geen verstand van APK normen e.d.

En daarom is er dit forum, daar kan je je kennis en weerwoord vinden.

Zoals gezegd, een zwetende radiateur is gewoon lek en dient te worden vervangen daar is geen discussie over mogelijk.
Geldt ook voor de remschijven, versleten = vervangen. Afdraaien doe je bij (bijna) nieuwe die iets krom zijn.

Groet,
The Demon.

elianmars

Citaat van: LouisXIV op 02-02-2011 16:18:31
Citaat van: elianmars op 02-02-2011 09:32:10
Netjes!

Zijn de onderdelen die je hier noemt originele onderdelen? En hoeveel werk is dit? Zou dit evt door een forumlid uitgevoerd kunnen worden op een sleuteldag zodat ik zelf kan meekijken? en ook eens iets meer verstand krijg van auto's dan het niveau "4 wielen en een stuur"?

Zie de plaatjes voor de onderdelen en de onderdeelnummers. Het is niet veel werk en het is heel goed zelf te doen. Auto aan de voorkant omhoog en assteunen er onder (of auto op een brug).
Twee torx schroeven los draaien en je kunt het pijpje (nummer 14 op het bovenste plaatje) los halen. Nieuw rubber (nummer 38 op het onderste plaatje) aan de onderkant en een nieuwe pakking (nummer 37 op het onderste plaatje) aan de bovenkant, het pijpje weer terug plaatsen en de schroeven vast draaien.

zeepoog

ik had ook 'n béétje lekke radiateur. Alleen als ik ging stieren begon ie te spuiten. Moest 'r niets van weten, meteen een gloednieuwe in laten zetten.

pwaes

Precies, ik heb ook een tijdje met een 'zwetende'  rondgereden. Toen ik zag waar mijn kleine lekkage zat, dat ding gelijk vervangen. Als ie op de snelweg knapt of wat dan ook (altijd rond de plastic zijkanten) dan is hij zo leeg! lekker dan... Kan je je motor weggooien.

Ook bij een auto van 12 jr oud dient dat ding gewoon dicht te zijn (gelul eigenlijk over die leeftijd).

Tevens als je schijven al zo goed als versleten waren, snap ik niet dat iemand ze af gaat draaien. Echt (wellicht allemaal over een kam scherend) beunhazenwerk wat misschien een paar tientjes goedkoper is dan nieuwe... Ergens hier op het forum staat de prijs van afdraaien t.o.v. nieuwe, dan is afdraaien eigenlijk nooit gewenst.

Balen voor je en actie ondernemen vind ik.

Justin-850

Het belangrijke van het koelsysteem is dat het een gesloten circuit is en blijft. Doordat hij in dit geval zweet ( dus lek is ) is de werking van het koelsysteem ook minder. Omdat de druk van het koelsysteem enorm opbouwt tijdens het opwarmen van de motor en de dop op het expansievat deze druk tegenhoudt zodat het niet uit het expansievat spuit werkt het koelsysteem ook boven kooktemperaturen.

Nu er een gat ( lekkage ) in het koelsysteem zit kan het systeem niet meer optimaal werken, en door de hoge druk kan de lekkage alleen maar groter worden.

Tip: nieuw aanschaffen en monteren!

Succes verder!